شناسهٔ خبر: 43360014 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آیین اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی برگزار شد

نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی با سخنرانی وزیر آموزش‌ و پرورش و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش، روسای سازمان دانش آموزی و اعضای نهمین دوره مجلس دانش آموزی به صورت ویدئو کنفرانس از شبکه شاد برگزار شد.

محسن حاجی میرزایی در آئین اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی که در سالن اجتماعات ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و فعالیت های مسئولان، روسای کمیسیون‌ها و اعضای نهمین دوره مجلس دانش آموزی در دو سال گذشته اظهار کرد: پیش نیاز اصلی موفقیت سلامت جسمی و روانی است و اگر سلامت افراد به خطر بیفتد، پیشبرد اهداف با مشکل مواجه می‌شود. در شرایط امروز جامعه که شیوع پدیده کرونا ما را با مسائل جدید روبرو و تمام تعادل‌های موجود را به هم زده است. قطعا اگر طرح‌ها یا فعالیت‌هایی در جهت سلامت روان دانش آموزان ارائه  شود، مورد استقبال قرار خواهد گرفت. موضوع سلامت روان هم اکنون جزو پروژه‌های مهمی است که در دستور کار معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزرتخانه قرار دارد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیازمند افکار نو و خلاق است، گفت: از دانش آموزان و اعضای  مجلس دانش آموزی تقاضا دارم که با ما سخن گفته و موارد مهم را یادآوری کنند. آموزش و پرورش با توجه به ماموریت خطیر خود نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد و این روح جوانی است که با خلاقیت و ابداع همراه می‌باشد و می‌تواند به عنوان سرمایه با ارزشی برای دستگاه تعلیم و تربیت در نظر گرفته شود و من علاقمند به دریافت بازخورد از جوانان هستم.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه مجلس دانش آموزی نمادی برای ارتباط بین مسئولان و دانش آموزان از بالاترین سطح تا پایین ترین سطح و در سطح وسیع کشور است، گفت: نقش مجلس در درجه اول تقویت مهارت مشارکت اجتماعی است. یکی از مهمترین مهارت‌های مورد نیاز هر فرد توسعه ارتباط جمعی، توانایی ارتباط بین فردی و توانایی ارتباط در جامعه است. برای پیشرفت و پیشبرد اهداف جامعه بیش از فیزیک و شیمی و ریاضی و .. به توسعه توانمندی‌های جمعی نیاز داریم و امیدواریم این مسئله از طریق کمک مجلس دانش آموزی حل شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مهارت آموزی دانش آموزان گفت: بسیاری از مطالبی که به صورت تئوری در مدارس آموخته‌ایم ممکن است پس از مدتی فراموش شود ولی روابط و مهارت‌هایی که آموختیم همچنان در ذهنمان فعال و ماندگار است.و آموزش و پرورش به تفکر مجلس دانش آموزی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نیازمند است.

وزیر آموزش و پرورش اهمیت به بیانیه گام دوم انقلاب را بسیار حیاتی دانست و گفت: یکی از محوری‌ترین مفاهیم در بیانیه گام دوم، مفهوم جوان است و تکرار بیش از 40 بار این مفهوم نشان می‌دهد نقطه امید مقام معظم رهبری بر تکیه بر نسل جوان برای ساخت آینده کشور و شکل دادن به تمدن جدید است، نسل جوان باید توانمندی خود را بالا ببرد تا بتواند نقش خود را در جامعه افزایش دهد. در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی فعالیت‌هایی در جهت اجرایی ساختن بیانیه گام دوم آغاز کرده‌ایم.

دانش آموزان سجاد سماواتی، امیرحسین بابابک، حدیثه اصلانی و پریا صالحی به کار خود به عنوان نمایندگان سابق استان در مجلس دانش آموزی پایان دادند و فاطمه لباف، علیرضا علیزاده، محمد حسین خانی و زینب غضنفری میبدی در دو سال آتی نمایندگان جدید استان البرز در دهمین دوره مجلس دانش آموزی خواهند بود.
 

 

نظر شما