شناسهٔ خبر: 43311035 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دولت سهم خود از کرایه اتوبوس را نمی‌پردازد/۳۵۰۰ اتوبوس فرسوده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه دولت سهم خود از کرایه اتوبوس را نمی‌پردازد، گفت: ۳۵۰۰ اتوبوس پایتخت فرسوده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمود ترفع درباره وضعیت شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی اظهارداشت: یک سوم کرایه حمل و نقل عمومی توسط شهروندان، یک سوم توسط شهرداری تهران و یک سوم آن نیز باید توسط دولت تأمین شود، ولی دولت بیش از ۱۰ سال است که به جز یکی دو مرتبه که ارقام کوچکی در سنوات گذشته پرداخته، سهم یک سومی خود را پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این، شهرداری تهران پایِ کار ناوگان اتوبوسرانی ایستاده است و با افزایش بودجه شرکت، کل سهم دولت و بخشی از سهم مردم را نیز بر عهده گرفته است، اظهار کرد: اِعمال تحریم‌های ظالمانه بر واردات و قیمت قطعات اتوبوس و هزینه‌های پشتیبانی تعمیرات و نگهداری به شدت تأثیر گذاشته و افزایش پی در پی نرخ ارز، باعث ازدیاد پیاپی قیمت قطعات و هزینه‌های پشتیبانی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه علاوه بر محدودیت‌های ناشی از جنگ اقتصادی دشمنان، در حال مبارزه با اپیدمی ویروس کرونا نیز هستیم، خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا، آمار خدمات‌رسانی اتوبوسرانی را از یک میلیون و ۸۰۰ هزار جابه‌جایی روزانه به ۷۰۰ هزار جابه‌جایی روزانه کاهش داده است و شرکت واحد به طور اعم و شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی به طور اخص متحمل ضرر و زیان بسیاری شده‌اند، چنانچه حتی هزینه‌های روزمره آن‌ها نیز تأمین نمی‌شود و این شرکت‌ها به اصطلاح با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شرکت واحد فرسوده هستند و این آمار فرسودگی روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: از سال ۱۳۸۹ با وجود مصوبات مربوطه، دولت هیچ کمکی در زمینه تأمین اتوبوس نو و نوسازی ناوگان برای شهر تهران انجام نداده و ۱۲۰۰ دستگاه اتوبوس خطوط تندرو نیز با بضاعت شهرداری تهران خریداری شده است.

نظر شما