شناسهٔ خبر: 43294481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کرونا نفس ۵۰۵ کردستانی را گرفت

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با جان باختن سه بیمار مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته (ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه)، شمار قربانیان این بیماری در استان به ۵۰۵ نفر افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرزین رضاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شیوع گسترده کرونا در استان، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به افزایش روز به روز تعداد بستری‌های این بیماری در شهرهای مختلف استان افزود: در حال حاضر ۴۰۶ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۹ نفر به سنندج، ۵۸ نفر به مریوان، ۵۳ نفر به سقز، ۳۶ نفر به بانه، ۳۰ نفر به قروه، ۲۵ نفر به کامیاران، ۱۸ نفر به بیجار، پنج نفر به دیواندره و ۲ نفر به دهگلان اختصاص دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت اضطراری و در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند، اضافه کرد: قصد ایجاد ترس در بین شهروندان را نداریم اما وضعیت کنونی حاکی از بحران کرونا در استان است.

وی به جان باختن سه بیمار در شبانه روز گذشته در استان اشاره کرد و یادآور شد: مجموع قربانیان کرونا در استان از اسفند سال گذشته تا به امروز ۵۰۵ نفر است که سنندج با ۱۷۷ فوتی در صدر شهرستان‌های استان قرار گرفته است.

از فوتی‌های امروز ۲ نفر در سقز بود و تعداد فوتی‌های کرونا در این شهرستان هم به ۱۰۳ نفر رسید و یک نفر دیگر هم در کامیاران جان باخت و شمار فوتی‌های این شهرستان نیز ۳۹ نفر شد.

کرونا تاکنون ان ۴۴ نفر را در قروه، ۳۷ نفر را در بانه، ۳۴ نفر را در دیواندره، ۳۱ نفر را در بیجار، ۲۹ نفر را در مریوان و ۱۱ نفر را در دهگلان گرفته است.

استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و در خانه ماندن افراد دارای علائم و بیمار از مهمترین توصیه‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا است.

بنابر آخرین گزارش وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر یکشنبه ۲۱ شهریور،  تعداد کل مبتلایان به کرونا در کشور به ۵۰۰ هزار و ۰۷۵ نفر رسید و ۴۰۶ هزار و ۳۸۹ نفر هم بهبود یافتند.

در شبانه روز گذشته ۲۵۱ ایرانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و شمار فوتی‌ها از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۲۸ هزار و ۵۴۴ نفر رسید.

نظر شما