شناسهٔ خبر: 43293115 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین خبرداد؛

تولید بیش از ۲میلیون تن محصولات زراعی در قزوین

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طی سال زراعی گذشته بیش از ۲میلیون و ۸۸۰هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازقزوین؛ فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: این میزان تولید محصولات زراعی  از سطح  ۲۸۱هزار و ۷۹۷هکتار اراضی کشاورزی تولید شده است.
خمسه اظهار کرد: از این میزان اراضی کشاورزی  ۱۵۰هزار و ۱۹۳هکتار اراضی زراعی آبی  و ۱۳۱هزار و ۶۰۴هکتار اراضی زراعی دیم است.
او انواع محصولات زراعی تولید شده در استان را؛ گندم، جو، ذرت، کلزا، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی و علوفه ای  ذکر کرد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت کشت محصولات زراعی در تامین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸۳هزار و ۳۰۰تن انواع غلات از سطح ۱۹۳هزار و ۴۶۶هکتار از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است.
خمسه اظهار کرد: همچنین طی سال زراعی گذشته ۱۷هزار و ۸۳۵ تن حبوبات شامل  عدس، نخود و لوبیا و.. در سطح ۹هزارو ۸۷۹ هکتار از مزارع کشاورزی تولید شد.
به گفته او؛ طی مدت ذکر شده؛ ۶۴هزار و ۹۵۷تن انواع محصولات صنعتی شامل کلزا، چغندرقند، پنبه و آفتابگردان تولید شده است.
این مقام مسئول بیان کرد: این میزان محصولات صنعتی از سطح ۷هزار و ۴۰۱هکتار اراضی کشاورزی برداشت شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به میزان تولید محصولات علوفه ای و اهمیت تولید این گونه محصولات زراعی در تامین علوفه واحد های دامی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون ۷۷۰هزار تن انواع محصولات علوفه ای شامل یونجه، ذرت و... در سطح ۴۸هزار و ۵۳۲هکتار از مزارع کشاورزی استان تولید شده است.

به گفته خمسه؛ همچنین طی مدت یاد شده؛ ۱۲۸هزار و ۵۲۳تن انواع محصولات جالیزی از سطح ۳۱۱۵هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یاد آور شد: در سال زراعی گذشته ۴۲۳هزار و ۲۸۱تن انواع سبزی و صیفی در استان تولید شده که این میزان محصول  از سطح ۷هزار و ۸۱۰ هکتار برداشت شده است.

46

برچسب‌ها:

نظر شما