شناسهٔ خبر: 43296520 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد:

تولید ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن محصولات زراعی در استان قزوین

قزوین - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن محصولات زراعی در استان قزوین تولید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین فاطمه خمسه اظهار کرد: طی سال زراعی گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تن انواع محصولات زراعی در اراضی کشاورزی این استان تولید شده است.

وی افزود: این میزان تولید محصولات زراعی از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۹۷ هکتار اراضی کشاورزی تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: از این میزان اراضی کشاورزی ۱۵۰ هزار و ۱۹۳ هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۳۱ هزار و ۶۰۴ هکتار اراضی زراعی دیم است.

وی ادامه داد: گندم، جو، ذرت، کلزا، سبزی و صیفی و محصولات جالیزی و علوفه‌ای مهمترین محصولات زراعی تولید شده در استان قزوین است.

خمسه در ادامه به اهمیت کشت محصولات زراعی در تأمین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۸۳ هزار و ۳۰۰ تن انواع غلات از سطح ۱۹۳ هزار و ۴۶۶ هکتار از مزارع کشاورزی استان برداشت شده است.

وی بیان کرد: همچنین طی سال زراعی گذشته ۱۷ هزار و ۸۳۵ تن حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در سطح ۹ هزار و ۸۷۹ هکتار از مزارع کشاورزی تولید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در یکسال گذشته ۶۴ هزار و ۹۵۷ تن انواع محصولات صنعتی شامل کلزا، چغندرقند، پنبه و آفتابگردان تولید شده است.

وی اضافه کرد: این میزان محصولات صنعتی از سطح ۷ هزار و ۴۰۱ هکتار اراضی کشاورزی برداشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به میزان تولید محصولات علوفه‌ای و اهمیت تولید این‌گونه محصولات زراعی در تأمین علوفه واحدهای دامی اشاره کرد و گفت: در سال زراعی گذشته یک‌میلیون ۷۷۰ هزار تن انواع محصولات علوفه‌ای شامل یونجه، ذرت و … در سطح ۴۸ هزار و ۵۳۲ هکتار از مزارع کشاورزی استان تولید شده است.

وی عنوان کرد: ۱۲۸ هزار و ۵۲۳ تن انواع محصولات جالیزی از سطح ۳۱۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان برداشت شد.

خمسه در پایان یادآور شد: در سال زراعی گذشته ۴۲۳ هزار و ۲۸۱ تن انواع سبزی و صیفی در استان تولید شده که این میزان محصول از سطح ۷ هزار و ۸۱۰ هکتار برداشت شده است.

نظر شما