شناسهٔ خبر: 43292286 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران

نیمی از آمار مرگ بیماران کرونایی کشور متعلق به استان تهران است

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نیمی از آمار مرگ و میر بیماران کرونایی کشور متعلق به استان تهران است که علت آن، متناسب نبودن توسعه زیرساخت‌ها و امکانات بهداشتی و درمانی در مقایسه با گسترش شهرها و افزایش جمعیت این استان در سال‌های اخیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده با یادآوری رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی در جامعه و لزوم اعمال تنبیهات بازدارنده افزود: در حال حاضر مهم ترین موضوع، کاهش بیماران ورودی به مراکز درمانی است.  
وی تصریح کرد: هم اکنون در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر اساس نیاز، تعداد زیادی طرح توسعه از جمله ۲۷۰ مرکز بهداشتی و خانه بهداشت را در دست ساخت داریم که کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران که تعدادی از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی را در بازدید از مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) به منظور بررسی آخرین وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی در مبارزه با ویروس کرونا همراهی می کرد،  خواستار توجه ویژه مجلس به بودجه بخش درمان و ارز اختصاص یافته به واردات دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی شد تا لطمه ای به خدمات درمانی بیماران و کیفیت آموزش دانشجویان رشته های پزشکی وارد نشود.

تاکنون ۱۷ درصد از کادر درمان بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران به کرونا مبتلا شدند

دکتر نادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این بازدید گفت: تاکنون ۱۷ درصد از کادر درمان بیمارستان ها و مراکز درمانی استان تهران به کووید - ۱۹ مبتلا شده و ۴۵ نفر از این عزیزان به شهادت رسیده اند.

وی ابتلا و فرسودگی کادر درمان، افزایش تعداد مبتلایان و مشکلات اقتصادی بیمارستان ها در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه های ناشی از ارایه خدمات به بیماران کرونایی را از مشکلات بخش درمان ذکر کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران به روند افزایش بیماران کرونایی در استان تهران و کمبود تخت های بستری ویژه و آی سی اشاره کرد و با ذکر  تعدادی از پروژه های در دست ساخت مراکز درمانی این دانشگاه یادآور شد: در حال حاضر کار ساخت سه  بیمارستان با مجموع هزار تخت در مناطق شهر قدس و ملارد؛ حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موافقت اصولی برای راه اندازی ۳ هزار و ۷۰۰ تخت هم داریم که با توجه به چالش های مالی پیش رو، در آینده نزدیک به بهره برداری نخواهند رسید.  

توکلی راهکار حل کمبود تخت های بستری را در کوتاه مدت، تامین تجهیزات و افزودن تخت به مراکز درمانی فعال فعلی دانست.
 

نظر شما