شناسهٔ خبر: 432797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی:

حداقل ۲۴ ساعت دیگر به حملاتمان ادامه می‌دهیم

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به نقل از یک منبع پزشکی فلسطینی بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که مرکز ویژه معلولان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار داده بود دو دختر فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی وارد پنجمین روز خود شد‌ه ‌که تاکنون بیش از 121شهید و 920 نفر زخمی شده‌اند و منازل مسکونی زیادی در غزه آماج حملات هوایی اسرائیل قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «عملییات دهم ماه رمضان» رو به رو شد. با شلیک صدها موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، مقاومت، پاسخی محکم به این تجاوز داده است.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، به نقل از یک منبع پزشکی فلسطینی بامداد امروز (شنبه) اعلام کرد که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که مرکز ویژه معلولان در بیت لاهیا در شمال نوار غزه هدف قرار داده بود دو دختر فلسطینی به شهادت رسیده و چهار تن دیگر زخمی شدند.
همچنین در حملات رژیم صهیونیستی به غرب شهر غزه سه فلسطینی شهید و چند تن دیگر مجروح شدند.

در همین حال جنگنده‌های رژیم صهیونیستی منزل یکی از رهبران حماس در شهر غزه و منزل مشاور اسمائیل هنیه، نخست وزیر دولت سابق حماس در نصیرات را هدف قرار دادند. همچنین منابع اسرائیلی با بیان اینکه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ظرف چهار روز گذشته بیش از 1100 نقطه را در نوار غزه هدف قرار داده‌اند اعلام کردند که بیش از 2000 تن مواد منفجره بر نوار غزه فرود آمده است. بیش از 200 خانه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آغاز حملات این رژیم به نوار غزه هدف قرار گرفته است.

این در حالی است که گروه های مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به این جنایت صهیونیست ها تا کنون بیش از 600 موشک از نوار غزه به سمت شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرده اند.

18:51 جنگنده‌های "اف ـ ۱۶" رژیم صهیونیستی، مرزهای غزه و مصر در رفح را بمباران کردند. به گزارش پایگاه لبنانی "العهد"، این حملات که در چند نوبت صورت گرفت، تلفاتی نداشت

17:57 خبرنگار شبکه العربیه می‌گوید شورای امنیت سازمان ملل به زودی بیانیه‌ای را در مورد اوضاع غزه، صادر می‌کند. پیشتر گزارش شده بود که این بیانیه توقف حملات صهیونیست‌ها به مناطق مسکونی را خواستار شده، اما کاخ سفید به دلیل عدم اشاره قطعنامه به پاسخ موشکی نیروهای مقاومت، با صدور آن مخالفت کرده است.

  17:02  افریقای جنوبی: تظاهرکنندگان ساختمان وزارت خارجه را محاصره کردند و خواستار اخراج سفیر اسرائیل شدند

16:30  ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در حالی نسبت به ادامه تلفات انسانی در نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرده است که در 5 روز تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه بیش از 120 فلسطینی به خاک و خون کشیده شده اند. بر اساس این گزارش هیگ در توئیتر گفت: در گفتگوی امروز با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی نگرانی عمیق خود را نسبت به اوضاع انسانی و از دست رفتن زندگی و جان مردم در نوار غزه اعلام کردم.

  16:21 بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: تا زمانی که امنیت و آرامش به اسرائیل بازگردد جنگ علیه غزه ادامه دارد.وی برای توجیه حملات مکرر رژیم صهیونیستی به غزه که طبق گزارشهای بین المللی هر سه دقیقه یکبار صورت می گیرد و منجر به کشته و زخمی شدن صدها فلسطینی شده، به حملات موشکی گروههای مقاومت اشاره کرد. این در حالی است که "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی جانبدارانه اعلام کرد: واشنگتن کاملا از حق اسرائیل در دفاع از خود حمایت می کند.

14:00 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: حداقل ۲۴ ساعت دیگر به حملاتمان ادامه می‌دهیم. "موتی آلموز" به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: هنوز نقاط بسیار دیگری در غزه باقی مانده که باید هدف حمله قرار گیرند. در حالی که حملات هوایی ما ادامه خواهد یافت ارتش برای حمله زمینی آماده می‌شود.

13:33 نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: برای ادامه حمله نظامی به غزه تلاش می‌کنم .نتانیاهو: هنگامی آتش‌بس می‌کنم که به هدفمان یعنی برقراری مجدد صلح و آرامش برسیم.فشارهای خارجی ما را از مبارزه باز نمی‌دارد. با باراک اوباما و رؤسای جمهور فرانسه، آلمان و کانادا درباره اوضاع کنونی ارتباط دارم

 12:02  به گزارش "رویترز"، محمود عباس در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید ضمن محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه، تلاش فوری خود را برای برقراری آتش‌بس دو جانبه آغاز کند

  10:21  لیبرمن بر تلاش‌ همه‌جانبه برای براندازی دولت حماس در غزه تأکید کرد

09:29 کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: ایران  به حماس کمک تسلیحاتی می‌کند

09:21 العربیه قطعنامه آتش‌بس در شورای امنیت آماده و منتظر توافق اعضاست

08:53 رئیس جمهوری ترکیه درباره حمله زمینی رژیم صهونیستی به غزه هشدار داد

08:30 121 شهید و 850 مجروح تا نخستین ساعات بامداد پنجمین روز تجاوز به غزه

00:57 ظریف در مصاحبه با ان‌بی‌سی خواستار توقف تجاوز به غزه شد

00:14 رژیم صهیونیستی هر 4.5 دقیقه یک حمله هوایی به نواز غزه داشته است

نظر شما