شناسهٔ خبر: 43251187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لزوم پرداخت یارانه پروتیینی به ۶ دهک پایین جامعه

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید ارز ترجیحی مورد نیاز برای تهیه نهاده‌های دامی را تخصیص دهد در غیر این صورت باید به ۶ دهک پایین جامعه یارانه پروتیینی پرداخت کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین درباره شرایط و ضوابط تغییر نام خانوادگی در شناسنامه توضیح داده‌اند. ارتکاب هیچ جرمی نمی‌تواند زن را از مهریه‌اش محروم کند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - خانه ملت نوشت: محمد رشیدی با انتقاد از گرانی مجدد مرغ در روز‌های اخیر به علل گرانی و راه‌های ایجاد ثبات قیمتی این کالای اساسی اشاره کرد و گفت: براساس گزارش وزارت صمت تنها ۵۰ درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران توسط دولت تهیه می‎‌شود و مرغدار باید ۵۰ درصد دیگر را از بازار آزاد تهیه کند و این مسئله تولیدکننده را با مشکلات متعددی رو به رو کرده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید تکلیف خود و مرغداران را مشخص کند درواقع اگر نمی‌توانند ارز ترجیحی مورد نیاز برای تهیه نهاده‌های دامی را تخصیص دهد، قیمت نهاده‌ها را آزاد کرده و در ادامه به ۶ دهک یارانه پروتئینی پرداخت شود یا در غیر این صورت، یارانه نهاده‌های دامی راکامل و به درستی تامین کند چراکه اکنون یارانه نهاده‌ها با تاخیر و مشکلات فراوان به دست مرغدار می‌رسد که این مهم عدم جوجه‌ریزی و در ادامه گرانی قیمت مرغ را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مرغ متاثر از تورم موجود در جامعه نیز است، افزود: دولت باید تکلیف خود را با مرغدار و مردم مشخص کند چراکه وضعیت کنونی منجر به تعطیلی تعداد قابل ملاحظه‌ای از مرغداری‌ها شده و مردم و تولیدکننده توامان متضرر شده‌اند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: زمانی که هزینه‌های آب، برق، گاز و بیمه کارگرِ تولیدکنندگان توسط دولت افزایش پیدا کرده است چطور می‌توان از آن‌ها خواست قیمت محصول خود را افزایش ندهند؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

نظر شما