شناسهٔ خبر: 43212388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایانه جدید فرودگاه آبادان به بهره برداری می‌رسد/ تفاهمنامه 20 هزار میلیاردی برای پروژه‌های عمرانی

معاون فنی و امور زیر بنایی منطقه آزاد اروند از بهره‌برداری قریب الوقوع ترمینال جدید فرودگاه آبادان

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، موعود شمخانی معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در نشست خبری که  امروز با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: این سازمان تفاهمنامه 20 هزار میلیارد ریالی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای ایجاد زیرساخت های آب و فاضلاب، اصلاح معابر شهری، احداث پل های شهرهای آبادان و خرمشهر و ساحل سازی کارون  و چندین پروژه دیگر را از جمله طرح های قرارگاه خاتم الانبیاء در منطقه آزاد اروند منعقد کرد.

وی افزود: 160 میلیارد تومان از این اعتبار 20 هزار میلیارد ریالی برای پروژه های عمران شهری و معابر عمومی آبادان در نظر گرفته شده است.

شمخانی گفت: در گذشته سازمان طی تفاهمنامه هزینه‌های به شهرداری آبادان برای پروژه‌های زیر ساخت و عمرانی پرداخت کرده بود که متاسفانه این اعتبار اولیه توسط شهرداری بعنوان حقوق کارکنان پرداخت شده است لذا باتوجه به توانمندی قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان دستگاه اجرایی کشوری ادامه این تفاهمنامه با قرارگاه خاتم منعقد شد.

وی با اشاره به مشکل اساسی آبادان در بحث زیرساخت های عمرانی و معابرشهری بیان کرد: متاسفانه شش پروژه عمرانی در آبادان تعریف شده بود که در صد پیشرفت فیزیکی تمام این پروژه ها 20 درصد بود لذا باقی مانده  تمامی پروژه ها معابر عمومی آبادان در مناطق شطیط، ذوالفقاری فاز 1 و 2،کوی ولیعصر،امیر آباد فاز 2 علوانیه و دهکده بریم به قرارگاه خاتم واگذار شد و در هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد.

 ترمینال جدید فرودگاه آبادان با اعتبار 800 میلیاردی بهره برداری می شود

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند توسعه فرودگاه بین‌المللی آبادان را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: ساخت پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی آبادان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی و 800 میلیارد ریالی، به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: با توجه به انجام تعهدات سازمان منطقه آزاد اروند و تکمیل عملیات ساختمانی، پایانه جدید فرودگاه آبادان، بهسازی و تجهیزسالن قدیم فرودگاه،احداث  ساختمان VIP , CIP، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS ایجاد 22 هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی مسیر فرودگاه از اقدامات صورت گرفته سازمان منطقه آزاد اروند در فرودگاه بین المللی آبادان است.

وی گفت: اساس کار سازمان منطقه آزاد اروند ساخت پایانه جدید فرودگاه، ایجاد زیرساخت‌ها و توسعه پایانه فعلی بود.

معاون عمرانی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: همچنین هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاه‌های کشور در فرودگاه بین المللی آبادان هزینه شد تا  پروازهای داخلی و خارجی پس از تکمیل ترمینال جدید، تفکیک شوند.

وی با اشاره به نیاز پایانه باری در فرودگاه آبادان، بیان کرد: پایانه باری با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به صورت مشارکتی با شرکت فرودگاهای کشور در این فرودگاه احداث شد.

شمخانی گفت: با پایان یافتن پروژه پایانه جدید فرودگاه آبادان ، ۷۰۰ هزار مسافر در سال به ظرفیت فعلی فرودگاه آبادان افزوده می‌شود.

وی در پایان گفت: مساحت خالص پایانه جدید این فرودگاه هفت هزار و۲۰۰ متر مربع و شامل یک فضای مرکزی و فضاهای اداری و خدماتی است.

انتهای پیام/72058

نظر شما