شناسهٔ خبر: 43111651 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشستی به ریاست عباس؛

کمیته مرکزی جنبش فتح توافقات با حماس را تصویب کرد

کمیته مرکزی جنبش فتح در نشست خود به ریاست محمود عباس، توافقات با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین را تصویب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، کمیته مرکز جنبش فتح در نشستی که به ریاست محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد، توافقات با جنبش حماس را تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، نشست جنبش فتح روز پنج شنبه به ریاست محمود عباس در شهر رام الله برگزار گردید.

در این نشست تحولات فلسطین و روند آشتی ملی و تلاش‌های سیاسی رهبران فلسطینی برای دفاع از حقوق ملت فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کمیته مرکزی فتح در این نشست بر موضع ثابت و آشکار فلسطین در مخالفت با همه توطئه‌ها از جمله طرح موسوم به معامله قرن، طرح الحاق کرانه باختری و نیز عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

در این نشست گزارش جبریل الرجوب، روحی فتوح و عزام الاحمد از اعضای جنبش فتح که با حماس و گروه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین در استانبول، دوحه، قاهره و عمان دیدار داشته‌اند استماع گردید و توافقات با هیئت حماس با اجماع به تصویب رسید.

کمیته مرکزی جنبش فتح همچنین از سخنان محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل که طی آن بر استقامت و پایداری در برابر تلاش‌ها برای جلوگیری از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کرده بود، قدردانی کرد.

کمتیه مرکزی فتح همچنین عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را مردود و مغایر با قطعنامه‌های اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی و ابتکار صلح عربی دانست.

گفتنی است که نمایندگان فتح و حماس اخیراً در استانبول ترکیه گفتگوهایی را در راستای تسریع در روند آشتی و مصالحه فلسطینی انجام دادند.

نظر شما