شناسهٔ خبر: 43074736 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات | لینک خبر

از کاربست‌های 5G رونمایی شد

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با رونمایی از کاربست های اینترنت نسل پنجم، تفاهم ‌نامه هایی در حوزه‌های مختلف برای بهره برداری از این تکنولوژی امضا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان؛ با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دو تفاهم‌نامه همکاری بر بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات امضا شد.
نخستین تفاهم نامه، در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و خودروهای خودران، بین سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
تفاهم‌نامه دیگری در خصوص توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)، به امضا رسید.
علاوه بر این، به منظور توسعه زیرساخت‌ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم، تفاهم نامه ای بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) مدیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی، امضا شد.
دو تفاهم نامه دیگر در حوزه های توسعه فناوری‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم و نسل‌های آینده بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف و در حوزه پیاده‌سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور (Telemedicine) با استفاده از قابلیت‌های فناوری اینترنت نسل پنجم بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، به امضا رسید.

نظر شما