شناسهٔ خبر: 43052841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صبح امروز انجام شد ؛

سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان غربی / افتتاح نخستین واحد بخار نیروگاه ارومیه با دستور رئیس جمهور

وزیر نیرو صبح امروز - سه شنبه۸مهرماه- به منظور افتتاح پروژه های برق رسانی از طریق فرودگاه ارومیه وارد آذربایجان غربی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وزیر نیرو در قالب پویش هر هفته الف ب ایران، به منظور افتتاح 4 پروژه برق رسانی، وارد ارومیه شد.

در این سفر رضا اردکانیان با حضور در روستای رشکان ارومیه، نخستین واحد بخار نیروگاه ارومیه را به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور افتتاح می کند.

پروژه احداث یک بی خط 230کیلوولت در پست نیروگاه ارومیه با هدف تقویت شبکه انتقال استان و انتقال توان تولیدی بخش توسعه نیروگاه با 9.5 میلیارد تومان هزینه، پروژه ورود و خروج خط 132کیلوولت انهر-ارومیه گازی در پست گلمانخانه با هدف تامین برق مطمئن شهرستان ارومیه و استفاده از ظرفیت پست گلمانخانه جهت تامین انرژی شهر ارومیه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه با 8 میلیارد تومان هزینه، پروژه ورود و خروج خط 132کیلوولت سلماس – قوشچی در پست خان تختی با هدف تامین برق شهرستان سلماس و افزایش قابلیت اطمینان شبکه با 2 میلیارد تومان هزینه از دیگر پروژه های افتتاحی امروز است.

مجموع اعتبارات هزینه شده برای احداث این پروژه ها 114 میلیارد و 500 میلیون تومان است که با بهره برداری از این پروژه ها، علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق استان در بخش های انتقال، فوق توزیع و توزیع نیروی برق، میزان تلفات شبکه منطقه نیز به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و تامین برق برای بخش های صنعت، کشاورزی، خانگی و … با اطمینان بیشتری انجام می شود.

 

نظر شما