شناسهٔ خبر: 43044377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد؛

احراز هويت 11 ميليون و 200 هزار دانش‌آموز در شبكه شاد

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و مسئول شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد) از احراز هويت 11 ميليون و 200 هزار دانش‌آموز در شبكه شاد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، سید حسن الحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبر بابیان اینکه ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در شبكه شاد احراز هویت شده‌اند که ۹ میلیون و۲۰۰ هزار نفرشان به شکل هم‌زمان آموزش می‌بینند، گفت: جریان تعلیم و تربیت در شرايط كرونا در راستاي تعليم و تربيت تعاملي فعاليت می‌کند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه برنامه شاد یک برنامه تعلیم و تربیتی است که توانسته خودش را تا حدود زیادی از یک پیام‌رسان صرف جدا كرده و به یک پلتفرم کامل آموزشی تبدیل شود، گفت: اکنون شاد بزرگ‌ترین اپلیکیشن آموزشی کشور است و توانسته امکانات آموزش تعاملی را تا حدودی فراهم آورد.

وی افزود: در مسير آموزش‌های مجازي موفقیت نسبی داشته‌ایم و ۱۱ میلیون و۲۰۰ هزار دانش‌آموز  در شاد احراز هویت شده‌اند که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفرشان به شکل هم‌زمان آموزش می‌بینند و جریان تعلیم و تربیت تعاملی در آموزش‌وپرورش ادامه دارد. به عبارتی از این ۱۱ میلیون و۲۰۰ هزار نفر ۲۰ درصد (حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) طبق برآوردهای ما از شبکه‌های دیگر ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

مسئول شبکه شاد بابیان اینکه کلاس فیزیکی کاملاً در شبکه شاد شبیه‌سازی‌ شده است گفت: روابط معلم با دانش‌آموزان، اولیا و مدرسه به نحوی ساماندهی شده که کارآموزشی و پرورشی توأمان ادامه یابد.

الحسینی بابیان اینکه ۱۴ میلیون و۷۰۰ هزار دانش‌آموز در کل کشور داریم، اظهار کرد: امسال آموزش‌وپرورش، آموزش ترکیبی را اجرا می‌کند که آمیزه‌ای از آموزش مجازی، تلویزیونی، مکتوب با بسته‌های آموزشی و بعضاً در مناطقی که اجازه داد شود آموزش حضوری است. 3،5 میلیون دانش‌آموز باقی‌مانده به دلایلی چون عدم پوشش شبکه اینترنت و عدم دسترسی به ابزار هوشمند به شبکه شاد دسترسی ندارند. البته این دانش‌آموزان از حق تحصیل محروم نیستند و از طریق روش‌های دیگر تحت آموزش قرار دارند.

مسئول شبکه شاد درباره اجباری بودن نصب و استفاده از شبکه شاد و حضوروغیاب روزانه معلم در این شبکه گفت: دانش‌آموزی که ثبت‌نام کرده و در شاد احراز هویت شده و آموزشش در شبکه شاد انجام می‌شود؛ حضوروغیاب شده و سیستم حضوروغیاب  هر هفت دقیقه یک‌بار کنترل می‌کند که آیا دانش‌آموز سر کلاس هست یا خیر.

الحسینی ادامه داد: نمرات مستمر دانش‌آموز بر اساس انجام تکالیف و حضور برای دانش‌آموز منظور می‌شود و معلم مرجعیت ارزیابی تام را دارد. معلم بر اساس آزمون‌ها و امتحاناتی که در قالب میان‌ترم و پایانی برگزار می‌شود و همچنین  بر اساس فعالیت دانش‌آموز نمره می‌دهد.

وی بابیان اینکه نمی‌خواهیم هیچ انحصاری ایجاد کنیم و اجباری نکردیم گفت: فضای آموزش‌های رسمی و پایه، رایگان و باکیفیت عملاً در شاد برقرار است و برای همه دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

نظر شما