شناسهٔ خبر: 43032807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

قالیباف پیشنهاد کرد

پیشنهاد دیوان محاسبات مستقل برای نظارت بر بودجه شهرداری

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: رئیس مجلس در جلسه با روسای کمیسیون‌ها تاکید کرد که باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها یک دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز صبح هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه طبق برنامه قبلی بنا بود اصلاح ساختار بودجه مورد بحث قرار گیرد که به علت عدم حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه این موضوع به جلسات بعد موکول شد.

وی افزود: در جلسه امروز اولویت‌های کاری کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اولویت‌ها و برنامه‌هایی برای این کمیسیون مشخص شد.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: در این جلسه بنا شد تا کمیسیون عمران موضوع توسعه زیرساخت‌ها و بحث توسعه راه‌ها اعم از ریلی، هوایی، زمینی و دریایی را مورد پیگیری قرار دهد، علاوه بر این پیگیری موضوع مسکن نیز جزو اولویت‌های کاری این کمیسیون در نظر گرفته شد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: در این جلسه رئیس مجلس عنوان کرد که سازمان نظام مهندسی بروکراسی را بر روند ساخت و ساز‌ها حاکم کرده که این موضوع باید اصلاح شود.

وی افزود: قالیباف گفت که ما باید برای نظارت بر بودجه شهرداری‌ها یک دیوان محاسبات دیگری داشته باشیم تا بر این امر نظارت کند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مأموریت دیگری که به کمیسیون عمران در جلسه امروز داده شد بحث تمرکززدایی بود تا تفویض اختیارات به مناطق و روستا‌ها صورت گیرد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مأموریت‌هایی که به کمیسیون عمران داده شد به دو بخش تقسیم شد؛ مأموریت‌ها با دوره زمانی یک ساله تا پایان کار دولت فعلی و مأموریت‌ها در دوره برنامه هفتم توسعه.

وی افزود: تاکنون اولویت‌های کاری ۱۰ کمیسیون تخصصی مجلس مشخص شد و در این جلسه بنا شد تا در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس با این کمیسیون‌ها اولویت‌های کاری آن‌ها همسان‌سازی و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دهمین نشست شورای هماهنگی کمیسیون‌ها و هیئت رئیسه مجلس، با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام عمرانی در کشور گفت: مجلس باید قانون جامعی را در این باره تصویب کند که اجازه داده شود در مورد طرح‌های نیمه تمام عمرانی کشور با تقسیم به چند گروه و به صورت موردی تصمیم گیری شود.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی را از اولویت‌های بخش مسکن ذکر کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی باید یک برنامه زمانی یک ساله تا پایان دولت فعلی و نیز یک برنامه زمانی پنج ساله تهیه کند تا مشخص شود در برنامه هفتم توسعه چه اقداماتی باید در زمینه مسکن و نیز طرح‌های عمرانی صورت گیرد.

رئیس مجلس تاکید کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ باید با نگاه تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور بسته شود.

قالیباف گفت: برنامه هفتم توسعه باید جلوی تمرکزگرایی در کشور را بگیرد و برخی احکام، به صورت استانی و برخی دیگر ملی شوند و این دو منطبق بر پیشران‌های ما در سطح ملی قرار گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه تفریغ بودجه شهرداری‌ها حتماً به نظارت نیاز دارد و جایی که باید نظارت کند حتماً مجلس شورای اسلامی است، گفت: باید اجازه دهیم شهرداری‌ها درآمد پایدار داشته باشند.

در این نشست رئیس کمیسیون عمران نیز گزارشی از آخرین وضعیت مسکن در کشور و همچنین طرح‌های نیمه تمام را ارائه کرد و روسای سایر کمیسیون‌ها نیز به ارائه پیشنهاد‌های خود در بخش مسکن پرداختند.

نظر شما