شناسهٔ خبر: 42947977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

یک نیمه خوب و یک نیمه بد

ایران 2 - الجزایر 1 / برد روحیه بخش در گراتس

تیم ملی در سومین بازی دوستانه خود برای حضور شایسته در جام جهانی 2018 به مصاف تیم الجزایر رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه دو بر یک شکست دهد.

صاحب‌خبر -

ایران 2  -  الجزایر 1 / برد روحیه بخش در  گراتس

گل: سردار آزمون (11)، مهدی طارمی (19)برای ایران - فاروق شافعی(56) برای الجزایر 

ایران:علیرضا بیرانوند(کارت زرد)، وریا غفوری، پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده، سعید آقایی73- میلاد محمدی، سعید عزت اللهی 46 - مسعود شجاعی ، کریم انصاری فرد70 - کاوه رضایی،  حاج صفی، علیرضا جهانبخش78 - سامان قدوس، سردار آزمون 61 - امید ابراهیمی  و مهدی طارمی 40 - وحید امیری

سرمربی: کارلوس کی روش

الجزایر: فوزی شاوشی ، زین الدین فرحات، عیسی ماندی، فاروق شافعی ، رامی بن سبعینی ، کارل مجانی، سلیم بوخنشوش و سفیان هانی ، ریاض محرز، العربی هلال سودانی و بغداد بونجاح

سرمربی: رباح ماجر

تیم ملی الجزایر موفق به صعود به جام جهانی نشده است اما با این حال می تواند ارزیابی خوبی برای تیم ملی ایران باشد. نکته ی حا ئز اهمیت ترکیب ایران در برابر الجزایر بازی ندادن به روزبه در پست مدافع میانی است و در این بازی پژمان منتظری زوج محمد رضا خانزاده شده است که تصمیم درستی است. سردار آزمون و مهدی طارمی به ترکیب تیم ملی برگشته اند. هم چنین سعید عزت الهی. بنابراین می توان شاهد بازی بهتری از ایران بود. 

در این بازی بازوبند کاپیتانی بر بازوی احسان حاج صفی دیده می شود. میزبان این بازی ایران است و بازی در شهر گراتس برگزار می شود. تیم معروف این شهر اشتورم گراتس است که زمانی مهرداد میناوند را در اختیار داشت. 

ایران با 7 تغییر به نسبت بازی قبلی به میدان آمده است. ترکیب تیم ملی 3-3-4 است. 

بازی در دقایق ابتدایی سرعت خوبی دارد. در دقیقه 5 بازی ایران صاحب ضربه کرنر شده است. محمد رضا خانزاده با سر ضربه ی خوبی به توپ زد که ضربه او دروازه الجزایر را تهدید کرد.

مهدی طارمی فرصت خوبی برای گلزنی داشت اما توپ را برای کریم انصاری فرد پاس کرد که در میانه های راه قطع شد. توپ و بازی در اختیار ایران است. 

در دقیقه 11 سانتر علیرضا جهابنخش برای سردار آزمون با ضربه سر دیدنی این بازیکن تبدیل به گل اول ایران شد. 

حالا می توان با صداقت گفت این بازیکن به خوبی خلاء حضور مهاجمی چون علی دایی را در تیم ملی پر کرده است. احسان حاج صفی در این دیدار 92 بازی ملی خود را تجربه می کند و عادل فردوسی پور گزارشگر بازی می گوید اگر احسان در همه بازی های دوستانه و جام جهانی برای ایران بازی کند به باشگاه صدتایی ها می پیوندد. 

وارد دقیقه 18 بازی شده ایم و نتیجه با گل دیدنی سردار آزمون یک بر صفر به سود ایران است. جلوی خط دفاعی ایران با توجه به حضور سعید عزت الهی شرایط بهتری پیدا کرده است اما این بازیکن در بازی ابتدایی تیم ملی غایب خواهد بود. 

علیرضا بیرانوند یک موقعیت تک به تک را مهار کرد. به نظر می رسد با این روند او مرد شماره یک تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. 

احسان حاج صفی در دقیقه 19 بازی پا به توپ پاس خوبی را به مهدی طارمی داد و این بازیکن بعد از دریبل دروازه بان الجزایر توپ را به گل تبدیل کرد. 

علیرضا بیرانوند در برخورد با بازیکن حریف مصدوم شده است اما خوشبختانه مصدومیت او جدی نیست و به بازی برگشته است.

بازی از دقیقه 25 گذشته است و نتیجه دو بر صفر به سود ایران است.

تماشاگران ایرانی حاضر در شهر گراتس تیم ملی را تشویق به زدن گل های بعدی می کنند. تیم الجزایر هم دو موقعیت خوب گل زنی داشت که علیرضا بیرانوند در چارچوب دروازه نمایش خوبی داشت.  30 دقیقه از بازی سپری شده است و ایران با گل های سردار آزمون و مهدی طارمی دو بر صفر نتیجه را پیش است. 

به نظر می رسد سرمربی الجزایر از رقم خوردن این نتیجه ناراحت است چون در دقیقه 33 بازی مختار بن موسی را وارد میدان کرد و بازیکن شماره 9 را از زمین بازی بیرون کشید.

یک موقعیت خوب برای سردار آزمون اما این بار دروازه بان الجزایر ضربه ی او را مهار کرد.

یک موقعیت خوب برای بونجاح که اگر ضربه اش در چارچوب بود دروازه ایران باز می شد. مدافعان ما روی این سانتر فقط توپ را تعقیب کردند! 

بازی در این دقایق کمی به سود تیم الجزایر است. مهدی طارمی مصدوم شده است و به احتمال قوی از زمین بازی بیرون کشیده می شود. وحید امیری به جای مهدی طارمی در دقیقه 40 وارد میدان شد. سردار آزمون هم مصدوم شده است. 

سعید عزت الهی در نیمه ی نخست برای چندمین بار مرتکب اشتباه شد که این به خاطر اعتماد به نفس بیش از اندازه او است. کی روش در این باره به توصیه های لازم را به او داشته باشد. چون در بازی های بزرگ برخی اشتباهات کوچک می تواند تاوان بزرگی برای ایران به همراه داشته باشد. 

سوت نیمه اول این دیدار به صدا در آمده است. نتیجه تغییری نکرده است. 

سوت نیمه دوم به صدا در آمده است. مسعود شجاعی به عنوان کاپیتان تیم ملی به جای سعید عزت الهی وارد میدان شده است. 

تابه به اینجای کار همه ارسال ها روی دروازه ایران با ضربت سر مهاجمان تیم حریف روبرو شده است و این بدین معنی است که انتخاب نهایی کی روش برای خط دفاعی نمی تواند زوج خانزاده و منتظری باشد. بازی دقیقه 53 است و نتیجه تغییری نکرده است. در این دقایق الجزیر بهتر از ایران بازی می کند. 

در دقیقه 56 روی ضربه ایستگاهی علیرضا بیرانوند خروج اشتباه داشت و فاروق ضربه اش به تیر خورد و به تور چسبید.البته اگر بیرانوند خروج هم نمی کرد ضربه ی فاروق احتمالا به گل تبدیل می شد چون مزاحمی برای زدن ضربه نداشت. 

یک بار دیگر دروازه علیرضا بیرانوند تهدید شد که علیرضا توپ را به هر زحمتی که شد به کرنر فرستاد. ایران در این دقایق خیلی بد بازی می کند. البته روی یک ضد حمله ایران می توانست فاصله را به قبل برگرداند اما پاس نهایی جهانبخش خوب نبود. 

امید ابراهیمی به جای سردار آزمون وارد میدان شد. این تعویض استکام تیم ملی را در دفاع بیشتر می کند. 

الجزایر برای زدن گل تساوی تلاش می کند و مدام از روی کناره ها روی دروازه ایران سانتر می کند. کریم انصاری فرد در دقیقه 70 بازی جای خود را به کاوه رضایی می دهد. خوشبختانه مصدومیت محمد رضا خانزاده جدی نیست و به بازی ادامه خواهد داد. 

ضربه کاشته ی احسان حاج صفی با فاصله بالایی از روی دروازه الجزایر به بیرون رفت. خوشبختانه ایران بازی را دوباره در دست گرفته است. درست همانند نیمه اول. به همین صورت باشد ایران در نهایت برنده از میدان خارج خواهد شد. در دقیقه 78 بازی علیرضا جهانبخش جای خود را به سامان قدوس می دهد. 

علیرضا بیرانوند در موقعیت تک به تک توپ را از بونجاح گرفت. اگر اشتباه اول روی گل الجزایر نبود می توانستیم بگوییم علیرضا بهترین بازیکن ایران در این بازی بود. 

علیرضا بیرانوند از داور بازی به دلیل اتلاف وقت اخطار گرفت. یک حمله ی خوب با ضربه سر سامان قدوس می توانست تبدیل به گل سوم شود اما ضربه سر سامان آرام در دستان دروازه بان الجزایر جا گرفت. 

ایران در دقایق پایانی سعی در اداره بازی دارد. سوت پایان بازی به صدا در آمد. با نتیجه دو بر یک به سود ایران که برد روحیه بخشی بود و بی شک این بازی هم همانند تونس برای کی روش دستاورد خواهد داشت.

نظر شما