شناسهٔ خبر: 67566654 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اسبقیان در مجمع عمومی تکواندو؛

موفقیت‌های اخیر تکواندو نوید بخش روزهای درخشان است

معاون وزارت ورزش گفت: کسب مدال‌های درخشان تکواندو آینده‌ای روشن را برای این رشته ترسیم می‌کند، بخصوص آنکه تعامل خوبی بین ساعی با وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود دارد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شروین اسبقیان که در جریان مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو سخن می‌گفت پس از تسلیت فرارسیدن ایام محرم اظهار داشت: پویایی و کسب مدال‌های درخشان تکواندو ما را به آینده این فدراسیون و درخشش در مسابقات بین المللی بیش از پیش امیدوار می‌کند. همچنین تعامل خوب ساعی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک آینده این فدراسیون را روشن می‌کند.

وی افزود: گزارشات با مستندات ارائه شد که مایه مباهات است و باید تشکر کرد. به عنوان کسی که بیش از ۴۰ سال در ورزش حضور دارم واقعاً از این گزارشات لذت بردم. هادی ساعی پرافتخارترین المپین ایران و عضو کمیته توسعه فدراسیون جهانی فرصتی است تا حضور وی در تکواندو استفاده ویژه ای گردد. به مجموعه تکواندو خدا قوت می گویم. برنامه‌های خوبی در مجمع ارائه شد. رئیس فدراسیون و دبیرکل به خوبی کار خود را دنبال می‌کنند. مجمع بسیار خوب و منظمی را شاهد بودیم. گزارشات دقیق بودند و طی این مدت‌ها که در مجامع مختلف حضور داشتم می‌توانم بگویم واقعاً این مجمع به خوبی برگزار شد.

معاون وزیر و ورزش و جوانان بیان کرد: در بحث اخلاقیات و توجه ویژه به شهدای بزرگوار جنگ تحمیلی، حضور بر سر مزار شهید گمنام فدراسیون تکواندو یک امتیاز ویژه برای تکواندوکاران است تا با توسل به این شهید بزرگوار به خواسته‌های خود با اذن الهی برسند. من طی سال‌های ریاستم همواره به شهدای گمنام ارادت خاصی داشتم و همواره دارم. باعث افتخار من است که خودم و دو فرزندانم تکواندوکار هستیم و از اردبیل تکواندو را آغاز کرده ام. همچنین فیروز اسبقی قهرمان ارزنده تکواندو پسرعموی بنده است که باعث افتخارمان است در این رشته ورزشی و اخلاق مدار حضور داریم.

موفقیت‌های اخیر تکواندو نوید بخش روزهای درخشان است

مناف هاشمی: علاقه قلبی به تکواندو دارم

در ادامه این مجمع دبیرکل کمیته ملی المپیک با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و شهادت دکتر رئیسی افزود: به خاطر عشق و علاقه‌ای که به تکواندو دارم در مجمع عمومی فدراسیون تکواندو حضور دارم و بعد از والیبال از سال گذشته تا به امروز در هیچ مجمعی به سبب مشغله حضور نداشتم. خدا را شکر در رأس تکواندو هادی ساعی و دکتر رحیمی حضور دارند و خیال ما راحت است. بنده از روستاهای مازندران تکواندو را دنبال کردم و عضوی از این رشته هستم. مدتی با هادی ساعی و مجتبی نظری در یک باشگاه زیر نظر استاد فقید سعید مهیمن کار کردم و واقعاً خود را عضوی از این رشته می دانم.

او ادامه داد: همه کسانی که در رشته‌های مختلف کسب سهمیه کرده اند برای ما مسئولان یک برد و پیروزی تلقی می‌شود و خوشحالیم که با وجود پایین بودن سهمیه و نبود بسکتبال و والیبال ۴۰ سهمیه گرفته ایم و کشتی، وزنه برداری، تکواندو شرایط خوبی برای درخشش دارند. در ۲ سال گذشته تلاش‌ها, اعتبارات و بودجه‌ها افزایش یافتند و موجب به اتفاقی شد که امروز شاهد آن هستیم.

هاشمی در خصوص حمایت از المپین ها گفت: حقوق ماهیانه ورزشکارانی که موفق به کسب سهمیه المپیک شده اند طی روزهای آینده جمعاً برای دو ماه تیر و مرداد پرداخت خواهد شد و برای مدال آوران نیز پاداش دیگری مدنظر داریم و می‌خواهیم به هر نحو که شده است از مدال آوران المپیک حمایت کنیم. هیچ فشاری روی ۴ تکواندوکاران نیست و اگر مدال هم نگیرند برای ما افتخار است. سعی کردیم هیچ فشاری روی بازیکنان نگذاریم تا با فراغ بال تمرین کنند. توقع از دولت جدید و منتخب این است که روی ورزش سرمایه گذاری ویژه ای کنند و امیدوارم توجه به این مهم بیشتر شود چراکه جامعه را شور و شوق عظیمی فرا خواهد گرفت که منجر به افزایش کسب سهمیه المپیک شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن درخواست از دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب بیان کرد: مطمئناً توجه به ورزش هزینه‌های سیاسی، اجتماعی و درمانی دولت را به شکل جالبی کاهش می‌دهد و از دکتر پزشکیان درخواست دارم به ورزش توجه کند چراکه خود از ورزشکاران بنام به حساب می‌آید. باید این ساز و کار در ورزش ایجاد شود تا یک همدلی ملی در ورزش را شاهد باشیم.

موفقیت‌های اخیر تکواندو نوید بخش روزهای درخشان است

ساعی: توقع از تکواندو بالاست

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز طی سخنانی عنوان کرد: ابتدا از اسبقیان و وزیر ورزش و جوانان صمیمانه بابت همراهی همیشگی شأن سپاسگزارم. همراهی وزارت و کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک موجب شد موفق عمل کنیم تا در مسیر کسب سهمیه المپیک با کمترین دغدغه به کارمان ادامه دهیم. پیش از اینکه بخواهیم درخواست مالی کنیم هر خواسته‌ای داشتیم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دریغ نکردند. همان قدر که مسئولان ورزش به اطمینان دارند، توقع نیز دارند و امیدوارم ما جزو رشته‌هایی باشیم که در المپیک و پارالمپیک مدال بگیریم. در بخش پارا ۵ سهمیه پارالمپیک کسب کردیم که امیدواریم نسبت به توکیو موفقیت‌هایمان این بار در پاریس بیشتر باشد.

در جریان این مجمع گزارش حسابرس، خزانه دار و سرپرست بازرس فدراسیون در سال ۱۴۰۲ و بودجه پیشنهادی خزانه دار ارائه و به تصویب رسید. همچنین در ادامه مجمع انتخاباتی در پست نایب رئیسی برگزار شد که «مجتبی نظری» دارنده کمربند مشکی دان ۸ تکواندو و دکتری روابط بین الملل با کسب ۵۰ رأی از ۶۰ آرای مأخوذه به این سمت منتخب شد.

نظر شما