شناسهٔ خبر: 4292209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر خارجه انگلیس: توافق هسته ای قابل دستیابی است

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه انگلیس یکشنبه شب هنگام ورود به هتل محل مذاکرات در لوزان سوئیس گفت که به اعتقاد او توافق هسته ای با ایران قابل دستیابی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوزان سوئیس، فیلیپ هاموند به خبرنگارانی که در هوای بارانی منتظر ایستاده بودند، گفت: «ما به این دلیل اینجا هستیم که اعتقاد داریم توافق قابل دستیابی است .»

هاموند با تکرار ادعاهای همیشگی غرب علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، افزود: «به نفع همه است که توافق به دست آید اما توافق باید به گونه ای باشد که بمب را خارج از دسترس ایران قرار دهد. »

هاموند پس از این سخنان بطور مستقیم عازم جلسه دیدار با وزیران خارجه سایر کشورهای 1+5 (چین ، فرانسه، آلمان، روسیه و آمریکا) شد.

وزیر خارجه انگلیس ادعا کرد:« در صورتی که در چند ساعت آینده به چنین توافقی برسیم، ایران باید درباره اجرای خطوط قرمز تصمیمات دشواری اتخاذ کند. »

وی در پایان گفت: « امیدوارم که در چند ساعت آینده موفقیت داشته باشیم. »

اظهارات هاموند در حالی است که پیش از این سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران، رسیدن به یک توافق را کاملا در دسترس خواند و گفت: نیاز است که طرف مقابل تصمیم جدی بگیرد.

عراقچی تاکید کرد: ما به سهم خود برای اعتماد سازی جدی هستیم و تصمیمات لازم را گرفته ایم و طرف مقابل نیز باید تصمیمات لازم را در رفع تحریم ها و احترام به برنامه هسته ای جمهوری اسلامی بگیرد.

شبد**1078** 3404

برچسب‌ها:

نظر شما