شناسهٔ خبر: 4280056 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اکنون فهم بهتری از موضوعات وجود دارد

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، محمد جواد ظریف پس از پایان دیدار و گفت وگو با وزرای خارجه آلمان و فرانسه  در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره نتایج این دو دیدار افزود: من فکر می کنم با توجه به اینکه دوستان از آلمان و فرانسه مایلند نقش بسیار مستقیمی  در راه حل و در آینده روابط ایفا کنند، نکات بسیار خوبی در این خصوص که چگونه می شود کار را پیش برد و مشکلات را حل کرد، مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه حتما فهم بهتری از موضوعات ما الان داریم، گفت: فکر می کنم که با یک تفاهم مشترک بتوانیم به سمت راه حل برویم.

ظریف تاکید کرد: همواره گفته ایم که با اراده سیاسی امکان رسیدن به راه حل وجود دارد.

وزیر امور خارجه گفت: من از دو ملاقاتی که با وزرای خارجه آلمان و فرانسه داشتم احساس می کنم که طرف مقابل هم با همین علاقه وارد موضوع شده است.

فابیوس: باید سعی کنیم پیشرفت کنیم

وزیر امور خارجه فرانسه پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص این دیدار و مذاکرات گفت: ما داریم کار می کنیم.لوران فابیوس افزود: ما باید سعی کنیم که پیشرفت کنیم.

دیدار ظریف با وزیر خارجه چین ؛ یکشنبه 

نماینده چین در مذاکرات هسته ای از دیدار وزیر خارجه این کشور با  وزیر خارجه ایران در روز یکشنبه خبر داد.

«وان چون» ، مدیر دفتر خلع سلاح وزارت امورخارجه چین و نماینده این کشور در مذاکرات هسته ای لوزان گفت که وزیر خارجه این کشور فردا یکشنبه با محمد جواد ظریف دیدار می کند.

نماینده چین در پاسخ به این سوال که  ایا سه شنبه روز پایانی مذاکرات هسته ای لوزان خواهد بود ،گفت : ما هیچ پیش بینی نمی توانیم در این باره داشته باشیم  و منتظر همه وزرای خارجه 5+1 هستیم و سپس تصمیم خواهیم گرفت.

نشست وزرای خارجه آمریکا ، فرانسه ، آلمان 

نشست سه جانبه وزرای خارجه آمریکا ،فرانسه و آلمان در هتل بوری واژ لوزان سوییس برگزارشد.

جان کری ,لوران فابیوس و فرانک والتر اشتاین مایر در ناهار کاری در خصوص موضوع هسته ای ایران مذاکره کردند

لوران فابیوس و فرانک والتر اشتاین مایر وزرای خارجه فرانسه و المان پیش از ظهر امروز شنبه وارد محل مذاکرات هسته ای در هتل بوری واژ لوزان شدند.

آغاز روند گره گشایی پرونده هسته ای ایران

وزیر امور خارجه آلمان شنبه اعلام کرد روند گره گشایی از پرونده هسته ای ایران آغاز شده است

«فرانک والتر اشتاین مایر »در بدو ورود به محل مذاکرات هسته ای در هتل بوری واژ  گفت : پس از گذشت سالها مذاکره با ایران ،  این  روزهای نهایی و تصمیم گیرنده است که جلوی ما قرار دارند.

اشتاین مایر با اشاره به قله کوههای سویییس گفت:قله کوه همیشه سخت ترین مرحله برای رسیدن به نتیجه است. بر همین اساس، ساعتها و روزهای آینده بسیار مهم است.

اشتاین مایر افزود : من امیدوارم با مذاکرات و تلاش های جدی 12 ماه گذشته که از سوی همه طرفین انجام شده است ،  یک نتیجه  نهایی حاصل شود.

نشست ظریف، کری

شست وزرای خارجه ایران و آمریکا به همراه دیگر مقامات شرکت کننده درمذاکرات هسته ای ساعت 10 صبح امروز شنبه (بوقت محلی سوئیس) در هتل بوری واژ لوزان سوئیس برگزار شد.

در این نشست حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری, علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی , ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا , سید عباس عراقچی , تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران , وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلگا اشمیت معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حضور دارند.

همزمان نشست کارشناسی دوحانبه ایران و آمزیکا نیز آغاز شد.

توافق در گرو اراده سیاسی طرف مقابل

وزیر خارجه ایران در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه گفتگوهای سوئیس تاکید کرد : هر گونه توافقی بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، محمد جواد ظریف به خبرنگار این شبکه گفت : ما هم اکنون در مسیر مذاکرات جلو می رویم و حصول توافق همانطور که قبلا هم گفته ام بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد که میان فشار و توافق یکی را انتخاب کند در آن صورت می توانیم به توافق برسیم. البته ما هنوز کارهایی داریم که باید انجام دهیم و بسیار سخت روی آنها کار می کنیم.



نظر شما