شناسهٔ خبر: 42693709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صعود آمار بستری‌های کرونا در البرز/ موج سوم در راه است؟

رئیس اورژانس و فوریت های پزشکی البرز از روند صعودی درآمار بیماران کرونایی در البرز خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با آغاز پاییز موج سوم کرونا از راه برسد.

صاحب‌خبر -

مهرداد بابایی، رئیس اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج،  با اشاره به اعلام شیوع موج سوم کرونا در کشور توسط معاون وزارت بهداشت، گفت: در البرز نیز ظرف دوسه هفته گذشته روند صعودی در تعداد بیماران کرونایی بستری قابل مشاهده است به طوریکه هم اکنون  ۵۱۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که این رقم در ابتدای شهریور ماه ۳۶۰ نفر بوده است.

 وی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که باید دستورالعمل های بهداشتی را جدی تر بگیریم، افزود: عوامل مختلفی بر گسترش بیماری تاثیرگذار است، ضمن اینکه همه عوامل این بیماری شناخته شده نیست  و در حال حاضر  رعایت موارد بهداشتی بهترین راهکار پیشگیرانه در دنیاست. اما مسائلی از جمله تجمعات، شرایط محیطی و آب و هوا بر شیوع بیماری تاثیرگذار است.

دکتر بابایی یادآور شد:  با توجه تغییر شرایط آب و هوایی در پایان شهریورماه و اوایل مهرماه  گسترش بیماری را پیش بینی کردیم، اما متاسفانه در نقاط مختلف کرج، شلوغی‌ها و ازدحام زیاد است و مردم حاد شدن شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی  را در نظر نمی‌گیرند. 

وی با بیان اینکه متاسفانه توصیه‌های بهداشتی  به مردم کارایی لازم را ندارد، گفت: در فروردین ماه سخت گیری‌های فوق العاده ای در کشور به ویژه البرز اجرا شد که هم اکنون در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی توسط شهروندان مجبور به اعمال شرایط سخت گیرانه هستیم. اگرچه تصمیم گیری در خصوص بسیاری از مسائل در  شرایط کرونایی از جمله بازگشایی مدارس در اختیار ستاد استان نیست و در ستاد ملی کرونا  تصمیم گیری می‌شود. 

رئیس مرکز اورژانس البرز با بیان اینکه آمار فوتی‌های استان در شبانه روز گذشته کاهش داشته است؛  آمار فوتی‌های قطعی کرونا در البرز را  ۶ نفر اعلام کرد.

وی در پایان تزریق واکسن آنفولانزا برای  افراد مسن و  بیماران زمینه ای از جمله افراد مبتلا به دیابت، افراد با وزن بالا و کودکان را توصیه کرد.

انتهای پیام/ج

نظر شما