شناسهٔ خبر: 4269135 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ظریف:

دستیابی به راه‌حل نیازمند اراده سیاسی طرف مقابل است

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است، گفت:‌ دستیابی به راه‌حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران درباره خوش بینی منابع خبری غربی درباره مذاکرات و احتیاط ایران در این زمینه، گفت: ما هیچ گاه به حرف‌هایی که به نقل از منابع نزدیک مطرح می‌شود، توجه نمی‌کنیم.

وی عنوان کرد:‌ فضاسازی در کنار مذاکرات یکی از برنامه‌هایی است که همواره از سوی طرف مقابل دنبال می‌شود.

ظریف همچنین گفت که مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و فراز و نشیب‌های جدی دارد و در مراحل مختلف دیدگاه‌‌های مختلفی مطرح می‌شود. برخی مواقع اختلاف نظرهایی‌ در داخل گروه مذاکره کننده با ما یعنی طرف مقابل وجود دارد و این امر باعث می‌شود که دیدگاه‌های متناقض و متفاوتی مطرح شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: بنابراین نیاز است که با جدیت و دقت و حوصله کار را پیش ببریم تا ببینیم که توافق ممکن است یا خیر.

وزیر امور خارجه کشورمان اضافه کرد: ما همواره گفته‌ایم که توافق کاملا امکانپذیر است. توافق جامع و کامل؛ اینکه چه زمانی نگاشته شود و نگارش آن شروع شود یک بحث است، اما اینکه مفاهیم و راه‌حل‌ها پیدا شود بحث دیگری است.

ظریف ادامه داد: احساس می‌کنم که حتما می‌توانیم به راه‌حل‌ها دست پیدا کنیم. ولی دستیابی به راه‌حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: دلیل آنکه به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل تأکید می‌کنم این است که جمهوری اسلامی ایران اراده سیاسی در بالاترین سطوح در سطح مقام معظم رهبری و رئیس جمهور دارد. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود فرمودند که همه در ایران خواهان رسیدن به توافق برای حل موضوع هسته‌ای هستند؛ لذا ما هیچ شکی در اراده سیاسی از سوی ایران نداریم.

وی خاطرنشان کرد: باید همین اراده را با همین جدیت و اتفاق نظر از سوی همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببینیم تا بتوانی به توافق برسیم. 

نظر شما