شناسهٔ خبر: 4269111 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ظريف :نياز است با جديت و دقت مذاکرات را پيش ببريم

صاحب‌خبر - لوزان/ خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 07 /01 /94
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بااشاره به فضاسازی ها در خصوص مذاکرات هسته ای تاکید کرد نیاز است که با جدیت و دقت و با حوصله مذاکرات را پیش ببریم.
«محمد جواد ظریف » صبح امروز جمعه پیش از دیدار با وزیر خارجه آمریکا در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی صدا و سیما در باره خوش بینی های منابع غربی در رسیدن به توافق و احتیاط منابع ایرانی در ابراز این خوش بینی در لوزان گفت: شما هیچ وقت به حرف هایی که به نقل از منابع نزدیک گفته می شود توجه نکنید ، بخاطر اینکه فضا سازی در کنار این مذاکرات یکی از برنامه هایی است که همواره دنبال می شده است.
وی با بیان اینکه مذاکرات بسیار سخت و پیچیده است و فراز ونشیب های جدی دارد، افزود: در مراحل مختلف ، دیدگاههای گوناگونی مطرح می شود و برخی اوقات ، اختلاف نظرهایی در داخل گروه مذاکره کننده وجود دارد و این باعث می شود که دیدگاههای متناقض و متفاوت مطرح شود.
ظریف تصریح کرد: بنابراین نیاز است که با جدیت ودقت و با حوصله مذاکرات را پیش ببریم تا اینکه ببینم آیا رسیدن به توافق ممکن است یا نه .
وزیر خارجه باتاکید براینکه همواره گفته ایم توافق کاملا امکان پذیر است ، افزود: اینکه این توافق چه زمانی نگاشته شود و چه زمانی نگارشش شروع شود یک بحث است ولی اینکه مفاهیم و راه حل ها پیدا شود یک بحث دیگری است. من احساس میکنم ما حتما می توانیم به راه حل ها دست پیدا کنیم ولی دست یابی به راه حل نیاز به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل دارد.
ظریف گفت:علت اینکه من به اراده سیاسی از سوی طرف مقابل تاکید می کنم اینکه جمهوری اسلامی ایران هم اراده سیاسی دارد در بالاترین سطوح ,در سطح مقام معظم رهبری ,در سطح رییس جمهور برای حل موضوع.
وی تاکید کرد:مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی فرمودند که همه در ایران خواهان رسیدن به یک توافق برای حل موضوع هسته ای هستند و لذا ما هیچ شکی در داشتن اراده سیاسی از طرف خودمان نداریم.
ظریف افزود: ما باید همین اراده را با همین جدیت و با همین اتفاق نظر از سوی از همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببینیم تا اینکه مطمئن شویم که رسیدن به توا فق امکان پذیر است.
((تصویر دارد))

نظر شما