شناسهٔ خبر: 4267724 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

محمدی: ترویج فرهنگ وقف ثلث اموال و توجه به اقتصاد مقاومتی اولویت سال ۹۴ باشد

نسیم

رئیس سازمان اوقاف گفت: بحث نظارت و کنترل اجرای برنامه‌ها در این سازمان باید با دقت بیشتری دنبال شود و نظارت‌ها دقیق‌تر شود تا شاهد پیشرفت‌های خوبی در فعالیت‌ها باشیم

صاحب‌خبر -
به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تقویت ارتباط با هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه، تقویت ارتباط با علمای بلاد بر اساس احترام و تکریم آن‌ها، تقویت ارتباط با هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف و نهادینه سازی حضور روحانیون مؤمن و متدین در امامزادگان برای تبلیغ و ترویج دین و اندیشه‌های ناب امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری از اولویت‌های کاری مدیران در سال آینده است.

وی افزود: موضوع دیگر بحث نظارت و کنترل اجرای برنامه‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه است که باید با دقت بیش از پیش دنبال شود، نظارت‌ها دقیق‌تر شود تا با ارزیابی‌های دقیق، بهنگام و به روز و بدون ملاحظه، شاهد پیشرفت‌های خوبی در فعالیت‌های فرهنگی، حقوقی و عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها در سال ۹۴ به بحث اقتصاد مقاومتی توجه جدی داشته باشند و نسبت به دو برنامه یعنی بحث به روز رسانی اجارات و سنددار کردن موقوفات با زمان بندی و هدف گذاری برنامه‌ها را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: مدیران کل برنامه‌های جاری سازمان اوقاف و امور خیریه را از برنامه‌های تحولی تفکیک کرده و آن‌ها را در اولویت فوق العاده قرار دهند ، مهم‌ترین هدف سازمان اوقاف و امور خیریه تحول در مدیریت، تحول در مسائل اقتصادی و منابع انسانی است که تحقق این امور باید از برنامه‌های سالانه سازمان جدا شود.

حجت الاسلام محمدی ضمن تأکید بر محاسبه مفاصاحساب متولیان موقوفات از طریق سامانه گفت: نسبت به همراهی با متولیان موقوفات و وارد کردن اطلاعات آن‌ها به سامانه اهتمام بیشتری داشته و مدیران مفاصاحساب متولیان موقوفات را تنها از طریق سامانه انجام دهند.

وی افزود: در برنامه ریزی‌ها و پیشبرد اهداف به وضعیت اقتصادی کشور و چالش‌های موجود توجه کنیم، مبادا برنامه‌های رویایی و فرا‌تر از ظرفیت موجود پیش بینی کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها برای تبلیغ وقف، مشاوره و جهت دهی صحیح واقفین برای ثبت موقوفات بر اساس نیازهای روز اهتمام داشته باشند، همچنین ایجاد مرکز تجزیه و تحلیل اطلاعات مدیریت از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

وی افزود: تشکیل اطلاعات موضوعی نسبت به موقوفات و نیز ورود اطلاعات GIS و نظارت بر کار پیمانکاران که دقیق و درست انجام شود در اولویت‌های کاری مدیران باشد.

 

نظر شما