شناسهٔ خبر: 4268975 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حجت‌الاسلام صدیقی: بدون رفع تحریمها ملت زیربار مذاکره نمی‌رود

نسیم

خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به حوادث اخیر یمن اظهار داشت: حکومت‌هایی که هیچ مشروعیتی ندارند با حمایت آمریکا و اسرائیل به مقابله با ملت یمن آمده اند که اینکار عمر حکومت‌های دست نشانده را کوتاه‌تر می‌کند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده اظهار داشت: تا مردم اعتماد به قوای مجریه نداشته باشند دولت دلگرمی نخواهد داشت و دولتی که از متن مردم است دلگرمی دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دولت باید صادق، امین و در راس همه انها متدین باشد گفت: اگر دولت قداست خود را از دست بدهد ناکارامد خواهد داشت و دیدیم در دورانی که که تساهل بود و به مقدسات مردم و حیا توجه نشد چگونه به مقدسات بی احترامی شد.

وی اظهار داشت: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید دست در دست هم از نماز که ارتباط با خداست، زکات که خلع ها را پر می کند و همچنین امر به معروف و نهی از منکر که در راس آن حفظ خون شهداست پاسداری کنند.

خطیب موقت جمعه تهران بزرگترین منکر را تضعیف نظام اسلامی، ارتباط با دشمنان نظام و ارتقای آنها دانست و افزود: بالاترین معروف حفظ و ارتقای نظام است.

وی با اشاره به اینکه مساله هسته‌ای به مراحل حساس رسیده است؛ پیام اوباما به مناسبت نوروز را یادآور شد و تاکید کرد: همانگونه که خداوند در قرآن می فرمائید کار شیطان شیطنت است و آنها شیطان بزرگ هستند.

حجت‌الاسلام صدیقی افرود: اوباما در پیام نوروزی خود می‌خواست توپ را در زمین ایران بیندازند که اگر مذاکرات به نتیجه نرسید برخی از تفکرات در ایران را دلیل آن معرفی کند درحالی که اینگونه نیست و همه در ایران از رهبری تا مردم و مسئولین اصل مذاکرات را قبول دارند اما چیزی که مورد تاکید رهبر، ملت و تیم مذاکره کننده است این است که ملت زیر بار زورگویی نخواهد رفت.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمزهای بیان شده برای این بوده است که اگر خواستند ایران را از حقوق شناخته شده براساس عرف جهانی محروم کنند پذیرفته نشود گفت: مساله رفع تحریم‌ها همانگونه که رهبری فرمودند برداشته شدن تحریم ها جزیی از مذاکرات است و نه نتیجه مذاکرات و به محض اینکه توافق امضا شد بر طرف مقابل است که همه تحریم ها را رفع کند و بدون رفع تحریم ها ملت زیر بار مذاکره نخواهد رفت.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به مناسبت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه برخی از گروهک‌ها موافق نبودند که نام جمهوری اسلامی، جمهوری اسلامی باشد گفت: اما امامی که پیر مردم بود فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه بیشتر و همین موضوع نیز مورد تائید مردم واقع گرفت.

وی با اشاره به تحولات یمن اظهار داشت: مردم یمن انقلاب کردند که خودشان صاحب رای باشند  و با رئیس جمهور نیز بر همین اساس توافق کردند اما او برخلاف موافقت نامه عمل کرد و بعد از استعفا به عدن گریخت و ادعای ریاست جمهوری کرد و به همین دلیل ریاست جمهوری وی قانونی نیست.

حجت‌الاسلام صدیقی با تصریح براینکه مردم یمن نشان داده‌اند بصیرت لازم برای حفظ حکومت در یمن را دار هستند گفت: اکنون ائتلاف مصنوعی که پس قضیه آن اسرائیل و آمریکا است به وسیله حکومت‌های که هیچ مشروعیتی ندارند به مقابله با ملت یمن آمده اند که البته این رفتار آنها ملت خود این کشور را بیدارتر می کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه این اقدامات عمر این حکومت‌های دست نشانده را کوتاه‌تر می کند گفت: ما تجاوز در امور داخلی یمن را محکوم می کنیم و شهادت شهدا را تسلیت گفته، برای بازماندگان طلب سلامتی و پیروزی می کنیم.

 

نظر شما