شناسهٔ خبر: 42673002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آناج گزارش می‌دهد؛

علی‌منصور، نوزدهمین فرماندار تراکتور در لیگ برتر

علیرضا منصوریان، نوزدهمین فرماندار تراکتور در تاریخ لیگ برتر فوتبال خواهد بود.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی آناج: حدود 2 دو روز پس از اینکه بمب نقل‌وانتقالاتی باشگاه تراکتور عمل نکرد! مسئولان این باشگاه با معرفی «علیرضا منصوریان» به عنوان سرمربی جدید به بلاتکلیفی کادر فنی تیمشان بعد از قهرمانی در جام حذفی خاتمه دادند.

وی در حالی به عنوان جانشین ساکت الهامی معرفی شد که تیم محبوب تی‌تی‌ها سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا 2021 را به دست آورده است و فرصت حضور دوباره در این مسابقات معتبر را نیز خواهد داشت.

منصوریان، نوردهمین فرماندار تراکتور در لیگ برتر فوتبال خواهد بود؛ پیش از او، 18 مربی بصورت رسمی و موقت در تاریخ برگزاری این مسابقات پشت فرمان تراکتور نشسته‌اند که امیر قلعه‌نویی با بیش از 2 و نیم فصل حضور رکورددار است.

در این گزارش به بررسی سرمربیان تراکتور در تاریخ لیگ برتر پرداخته و به صورت خلاصه‌وار با سرگذشت آن‌ها در ادوار مختلف این مسابقات آشنا می‌شویم:

محمود یاوری- لیگ برتر دوره اول (فصل81-1380):

محمود یاوری در نخستین دوره لیگ برتر هدایت تیم تراکتور را بر عهده داشت. کمک وی در این سال حسن آذرنیا بود. تراکتور تا نیم‌فصل نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرد. این تیم در 13 بازی 8 شکست متحمل شده و با پنج تساوی بدون گل و بدون پیروزی نیم‌فصل اول را به اتمام رساند. جالب آنکه تراکتور در 13 بازی دور رفت تنها یک گل به ثمر رسانده بود.

محمود یاوری در نیم‌فصل به دلیل نتایج ضعیف از تیم تراکتور استعفا داد.

احد شیخ‌لاری- لیگ برتر دوره اول (فصل 81-1380):

در نیم فصل دوم جانشین محمود یاوری شد. وی در ابتدا با پیروزی برابر سپاهان در اصفهان و برد پرگل برابر ابومسلم در تبریز طرفداران تیم تراکتور را امیدوار کرد. اما در ادامه وی نیز نتوانست در تراکتور تحول مثبتی را پدید آورد و تیم تراکتور با قرار گرفتن در رده آخر به لیگ دسته یک ایران سقوط کرد.

فراز کمالوند- لیگ برتر دوره نهم (فصل 89-1388):

فراز کمالوند تیم تراکتور را بعد از هفت سال به لیگ برتر بازگرداند. هدایت تیم تراکتور در نهمین دوره لیگ برتر بر عهده خود فراز بود. در این سال حضور انبوه تماشاگران تراکتور موجب حیرت همگان شده و تراکتورسازی و تماشاگرانش به عنوان پدیده لیگ برتر معرفی شدند.

در نهایت تراکتور با فراز به عنوان هفتمی دست یافت. نکته جالب در نتایج تراکتورسازی تنها یک شکست خانگی در 17 بازی بود.
 


فراز کمالوند- لیگ برتر دوره دهم (فصل 90-1389):

فراز کمالوند در لیگ دهم موفق شد تراکتور را با دو پله صعود به مکان پنجم برساند که در آن روزها موفقیت بزرگی برای تراکتور محسوب می‌شد. پیروزی دو بر یک تراکتور برابر استقلال در تهران که برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد، مردم تبریز را برای جشن و سرور به خیابان‌های این شهر کشاند.

امیر قلعه‌نویی- لیگ برتر دوره یازدهم (فصل 91-1390):

قلعه‌نویی از تیم قهرمان لیگ برتر به تراکتور پیوست. حضور چند بازیکن مطرح نیز به همراه وی نشان می‌داد که تراکتور به دنبال کسب مقامی بالاتر و کسب سهمیه آسیا است. در نهایت تراکتور به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیده و برای نخستین بار جواز حضور در باشگاه‌های آسیا را کسب کرد.

پیروزی 3 بر 2 برابر استقلال در تهران و برد رفت و برگشت برابر پرسپولیس نقطه عطف نتایج قلعه‌نویی در تراکتور بود. تراکتور در این سال برای نخستین بار دو هفته طعم صدرنشینی لیگ برتر را چشید.

تونی اولیویرا - لیگ برتر دوره دوازدهم (فصل 92-1391):

مربی سابق تیم‌های بنفیکا پرتغال و الاتحاد عربستان به عنوان سرمربی تیم تراکتور انتخاب شد. وی تا نیم فصل نتایج متوسطی در تراکتور کسب کرد و این تیم با جای گرفتن در رده ششم دور رفت را به پایان برد. اما در دور برگشت تراکتور کورس نزدیکی را با استقلال برای صدرنشینی و کسب قهرمانی گذاشته و رقابت تنگاتنگی با این تیم داشت. در نهایت تیم تراکتور به عنوان دومی رضایت داد.

در باشگاه‌های آسیا نیز تراکتور با وجود پیروزی در بازی نخست برابر الجزیره امارات، نتوانست نتایج مطلوبی را کسب کند و از صعود به مرحله بعدی بازماند. بعد از اینکه تراکتور در 10 بازی فقط یک پیروزی کسب کرد مسئولان این باشگاه دو هفته مانده به پایان لیگ برتر وی را برکنار کرده و آذرنیا را جانشین او کردند.

حسن آذرنیا- لیگ برتر دوره دوازدهم (فصل 92-1391):

وی که در دو هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور جانشین تونی اولیویرا شده بود، عنوان کرد که در چند روز نمی‌تواند تحولی بزرگ در تراکتور ایجاد کند. شاید اگر می‌دانست که هر دو بازی برابر تیم‌های آلومینیوم هرمزگان و پرسپولیس تهران را با پیروزی خواهد رسید، این صحبت‌ها را نمی‌کرد. وی در این دو بازی تراکتور را از رده سوم به دومی لیگ برتر رساند، اما همگان نایب قهرمانی تراکتور را به پای تونی اولیویرا نوشتند.

آذرنیا در سال 68 نیز هدایت تیم تراکتور را بر عهده داشت.

مجید جلالی- لیگ برتر دوره سیزدهم (فصل 93-1392):

مجید جلالی به عنوان یک مربی آشنا به علم روز فوتبال به تیم تراکتور پیوست. تیم وی در نیم فصل اول زیاد هجومی بازی نمی‌کرد و همین بهانه‌ای شد تا هواداران خواستار بازگشت تونی به تراکتور شوند. با این همه وی در دو هفته اول آغاز دور برگشت تیم تراکتور را به صدر جدول رساند. با تساوی تراکتور برابر ذوب‌آهن در تبریز که با دریافت گل دقیقه 90 حادث شد، مشکلات جلالی با تیم تراکتور و هواداران این تیم آغاز شد. 

تساوی‌های بی‌‌پایان تراکتور، این تیم را از صدر جدول تا رتبه ششم تنزل داده بود. جلالی وقتی دید که حمایت زینی‌زاده مدیر باشگاه را هم به دنبال ندارد، از سمت خود استعفا داد. چند روز بعد هیات مدیره تراکتور رأی به ادامه مربیگری مجدد جلالی در تراکتور داد و زینی‌زاده در مقابل این تصمیم هیات مدیره از سمت خود استعفا کرد.

جلالی به تیم تراکتور بازگشت، ولی با وجود حمایت هیات مدیره جو تیم را به سود خود ندانسته و از سمت خود استعفا داد که این بار مورد موافقت نظمی مدیرعامل جدید تراکتور قرار گرفت.

غلامرضا باغ‌آبادی- لیگ برتر دوره سیزدهم (فصل 93-1392):

تنها هدایت تیم تراکتور برابر تیم ملوان در انزلی را بر عهده داشت که این بازی با تساوی خاتمه یافت. وی کمک قلعه‌نویی، الیویرا و جلالی در تیم تراکتور بود.

تونی اولیویرا - لیگ برتر دوره سیزدهم (فصل 93-1392):

وی بازگشت رویایی بعد از اخراجش از تیم تراکتور داشت. وی با دو برد تیم تراکتور را قهرمان جام حذفی کرد. البته بسیاری نیز این قهرمانی را مدیون جلالی و دو پیروزی قبل از تونی می‌دانند. برخلاف جام حذفی، تونی  در لیگ برتر نتایج ضعیفی کسب کرده و با شکست سه بر صفر برابر راه آهن در تبریز یکی از باخت‌های سنگین خانگی تراکتورسازی را متحمل شد. با این وجود با پیروزی 3 بر 1 برابر استقلال در تهران پایان خوشی در لیگ برتر داشت. وی همانند سال گذشته در باشگاه‌های آسیا موفق نبوده و نتایج ضعیفی را برای تیم تراکتور به دست آورد.

رسول خطیبی - لیگ برتر دوره چهاردهم (فصل 94-1393):

رسول خطیبی هدایت تیم تراکتور را در فصل آینده بر عهده گرفت. وی که در نیم‌فصل نخست تیمش را قهرمان لیگ برتر کرده بود در ابتدای نیم فصل دوم با کسب نتایج ضعیف از سرمربیگری این تیم برکنار شد. 

جوان گرایی و بخصوص بومی گرایی خطیبی در تیم تراکتور رضایت هواداران این تیم را به دنبال داشت.

قادر رحیم‌زاده - لیگ برتر دوره چهاردهم (فصل 94-1393):

رحیم‌زاده که به عنوان دستیار خطیبی در تیم تراکتور فعالیت می‌کرد، پس از اخراج وی در یک بازی هدایت این تیم را بر عهده داشت که تراکتور در این بازی توانست در خانه صبای قم به برتری 3 بر 2 رسیده و پس از چند هفته ناکامی در لیگ برتر رنگ برد را دید.

البته در همان روز تونی اولیویرا برای مذاکره با مسئولان باشگاه تراکتور به ایران بازگشته و در ورزشگاه یادگار امام ره قم شاهد برتری سرخ‌پوشان تبریز مقابل تیم صبا بود.

تونی اولیویرا - لیگ برتر دوره چهاردهم (فصل 94-1393):

این مربی پرتغالی که برای سومین بار هدایت تیم تراکتور را برعهده گرفته بود، نتایج فوق‌العاده‌ای با این تیم کسب کرد بطوریکه سرخ‌پوشان در هفته پایانی مدعی اول کسب عنوان قهرمانی بودند اما تراکتور در آن بازی معروف و جنجالی مقابل نفت تهران با تساوی 3 بر 3 متوقف شد تا اولیویرا از کسب دومین جام با تیم محبوب آذربایجان ناکام بماند و تراکتور نیز از رسیدن به اولین قهرمانی در لیگ برتر بازماند.

البته تونی سرخ‌پوشان را به مقام نائب قهرمانی رسانده و این تیم برای چهارمین بار متوالی جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد.



تونی اولیویرا - لیگ برتر دوره پانزدهم (فصل 95-1394):

اولیویرا که با حضور مجدد خود در تیم تراکتور نتایج درخشانی کسب کرده بود، در سمت خود ابقا شده و سکان هدایت این تیم در لیگ پانزدهم را هم بر عهده گرفت. البته این دوره شبیه به دومین حضور تونی در تبریز بود چراکه وی در لیگ برتر توفیقی نداشته و نتایج ناامید کننده‌ای با این تیم کسب کرد اما در جام حذفی سرخ‌پوشان را برای چهارمین بار به مرحله نیمه‌نهایی رساند.

با این وجود نتایج ضعیف تونی در لیگ برتر و فشارهای ناشی از سوی رسانه‌ها و همچنین مشکلات خانوادگی (به ادعای خود وی) موجب شد تا تونی از ادامه فعالیت در باشگاه تراکتور صرف‌نظر کرده و با این تیم قطع همکاری نماید. این درحالی بود که هواداران تراکتور همچنان خواستار حضور وی در تیمشان بودند.

امیر قلعه‌نویی - لیگ برتر دوره پانزدهم (فصل 95-1394):

با جدایی تونی اولیویرا، مسئولان باشگاه تراکتور هدایت تیم خود را بار دیگر به سرمربی سابق‌ سپردند. قلعه‌نویی در بازگشت به نیمکت تراکتور روزهای آغازین را با حاشیه‌های فراوانی روبرو بود بطوریکه چند بازی ابتدایی به شدت تحت تاثیر این حواشی قرار گرفت و ناکامی در صعود به فینال جام حذفی از عواقب آن بود.

قلعه‌نویی در ادامه کار توانست جو را در تبریز آرام کرده و بخصوص پس از شروع قدرتمندانه این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هواداران را با خود همسو کرد. این مربی اولین صعود تیم تراکتور به مراحل حذفی لیگ قهرمانان را رقم زده و درحالی لیگ را با عنوان چهارمی به پایان رساند که تیم را در رده نهم تحویل گرفته بود.

امیر قلعه‌نویی - لیگ برتر دوره شانزدهم (فصل96-1395):

تراکتوری‌ها لیگ هفدهم را هم با امیر قلعه‌نویی و داعیه قهرمانی در هر دو جام لیگ‌برتر و حذفی استارت زدند و تا نیم‌فصل نیز این تیم با راهیابی به دیدار نهایی جام حذفی و قرار گرفتن در رده دوم جدول لیگ اهداف خود را محقق کرده بود اما با مشکلاتی که گریبان این تیم را گرفت، نتوانست در ادامه راه موفق ظاهر شود و در نهایت لیگ‌برتر را با رده سومی و جام حذفی را با نائب قهرمانی خاتمه داد.

به دنبال این ناکامی و البته اختلافاتی که بین اعضای تیم تراکتور با مدیرعامل این باشگاه تبریزی بوجود آمده بود، امیر قلعه‌نویی به همکاری خود با سرخ‌پوشان تبریز پایان داده و از این تیم خداحافظی کرد.

یحیی گل‌محمدی - لیگ برتر دوره هفدهم (فصل97-1396):

با خداحافظی امیر قلعه‌نویی از تراکتور، مسئولان این باشگاه تبریزی هدایت تیم خود را به یحیی گل‌محمدی سپردند و این مربی جوان با قراردادی یک ساله پشت فرمان تراکتور نشست. البته حضور در تیم محبوب آذربایجان برای سرمربی سابق ذوب آهن ریسک بسیار بزرگی بود چراکه سرخ‌پوشان از نقل و انتقالات محروم بودند و از طرفی جدایی چند بازیکن کلیدی، این تیم را با فقر بازیکن روبرو کرده بود.

تراکتورِ گل‌محمدی در قرعه‌کشی لیگ هم بسیار بدشانسی آورد و اشتباهات فرزین گروسیان نیز عامل دیگری شد تا تیم یحیی فصل را با سه شکست متوالی آغاز کند اما با این وجود هواداران تراکتور حمایت بی‌سابقه‌ای از تیم خود داشتند. آنها درعین ثبت بدترین شروع تاریخ تیمشان در لیگ از تیم خود پشتیبانی کردند که در نتیجه آن، تیم گل‌محمدی دوران محرومیت را به سلامت گذر کرد و او نزد پرشورها محبوب شد.

درحالی که گمان می‌رفت با باز شده پنجره نقل و انتقالات، گل‌محمدی با تقویت تیمش بتواند جای پایش را در تراکتور محکم کند اما درست خلاف این امر بوقوع پیوست و در همان روزهای نخست جذب چند بازیکن سرباز و قرار دادن بازیکنان محبوب تیم در لیست مازاد او را در مقابل هواداران قرار داده و در نهایت حذف ناباورانه از جام حذفی، اختلافات با مدیریت باشگاه و نتایج ضعیف در شروع نیم‌فصل دوم به سقوط امپراطوری و محبوبیتش در تبریز انجامید!

مجتبی حسینی - لیگ برتر دوره هفدهم (فصل97-1396):

سید مجتبی حسینی پس از حضور گل‌محمدی در تراکتور به عنوان دستیار اول به کادر فنی این تیم اضافه شد تا زوج ذوب‌آهن در تبریز شکل بگیرد، اما این مربی هم سرنوشتی مشابه با آذرنیا، باغ آبادی و رحیم‌زاده را پیدا کرد با این تفاوت که پس از حضور کادر فنی جدید، وی از تبریز رفتنی شد.

حسینی تنها یک دیدار هدایت سرخ‌پوشان را برعهده داشت اما در همین تک بازی رکوردهای منفی یحیی در تراکتور از جمله پاره شدن نوار بردهای متوالی برابر استقلال، ذوب‌آهن و باخت رفت و برگشت مقابل پرسپولیس را ادامه داد با این توضیح که به روند 8 سال شکست‌ناپذیری تراکتور برابر سایپا پایان داد و با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد تا خداحافظی تلخی با پرشورها داشته باشد.
 


ارطغرل ساغلام - لیگ برتر دوره هفدهم (فصل97-1396):

این مربی جوان ترکیه‌ای که در همان بدو ورود به تبریز با استقبال بی‌نظیر هواداران روبرو شد، قراردادی یک و نیم ساله به شرط توافق مالی برای فصل بعد را با تراکتوری‌ها امضاء کرده و رسماً فرمان تراکتور بحران‌زده را به دست گرفت. 

ساغلام شروع بسیار خوبی داشت و توانست موتور تراکتور را روشن کند اما ورود به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خیلی زود این موتور روشن را خاموش کرد و ابرهای بحران بازهم بر تراکتور سایه افکند. این مربی ترک که در رقابت‌های آسیایی ضعیف‌ترین نتایج تاریخ تراکتور را به ثبت رساند، در لیگ برتر نیز توفیقی نیافت و این تیم درنهایت با رده دهمی یعنی بدترین رتبه خود از زمان بازگشت به این مسابقات، لیگ هفدهم را به اتمام رساند.

با این حال و با وجود اینکه بسیاری از هواداران خواهان تمدید قرارداد او بودند، وی با پیوستن به تیم کایسری اسپور، پرونده بازگشت خود به تبریز و ادامه حضورش در تیم تراکتور را بست.

جان توشاک - لیگ برتر دوره هجدهم (فصل 98-1397):

اولین بمب محمدرضا زنوزی بعد از خرید امتیاز باشگاه تراکتور معارفه جان توشاک مربی نامدار ولزی به عنوان سرمربی سرخ‌پوشان بود. اما این مربی کهنه‌کار نتوانست اعتماد زنوزی را جلب کند و با عملکردی متوسط خیلی زود به سمت درهای خروج رانده شد.

کاشف گرت بیل در مجموع 6 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی هدایت تراکتور را بر عهده داشت که طی این بازی‌ها، 2 پیروزی، 3 تساوی و 2 شکست در کارنامه او به ثبت رسید. 

البته حرف و حدیث‌های زیادی در مورد جدایی توافقی این مربی از تراکتور وجود دارد بویژه اینکه «الکس پلازا» پسر وی که همراه با او به عنوان دستیار در کادر فنی تراکتور فعالیت داشت چند ماه بعد بطور غیرمستقیم از یک دسیسه برای این قطع همکاری پرده برداشت.

محمد تقوی - لیگ برتر دوره هجدهم (فصل 98-1397):

محمد تقوی همان مربی است که پسر توشاک او را در یک استوری اینستاگرامی عامل جدایی پدرش معرفی کرد. تقوی که در زمان توشاک به کادر فنی تراکتور اضافه شده بود، به دنبال جدایی این مربی و با نظر مالک این باشگاه نفر اول نیمکت این تیم شد تا برای اولین بار چنین مسئولیتی را تجربه کند.

وی که تحت سمت سرمربی موقت، تراکتور را تا نیم‌فصل هدایت کرد، نتایج خوبی بدست آورد اما این عملکرد هم مسئولان باشگاه را برای ادامه سرمربیگری وی قانع نکرد تا آنها سرانجام در نیم‌فصل عنوان موقت را هم از تقوی گرفتند تا او نیز از تراکتور پیاده شود.

جرج لیکنز - لیگ برتر دوره هجدهم (فصل 98-1397):

سورپرایز زنوزی در نقل و انتقالات زمستانی معمار نسل طلایی فوتبال بلژیک بود. جرج لیکنز، مربی تقریبا هم سن و سال با جان توشاک به عنوان جانشین رسمی وی و با لقب «چاقو بلند» به تبریز آمد تا در اولین حضورش در ایران سکان هدایت سرخ‌پوشان آذربایجان را به دست بگیرد.

لیکنز شروع رویایی در تیم محبوب فوتبال آذربایجان داشت. او در 9 بازی ابتدایی موفق شد به 7 پیروزی و 2 تساوی دست یافته و با 23 امتیاز از 27 امتیاز ممکن، این تیم را در زمره مدعیان قهرمانی قرار دهد. با این نتایج وی بهترین شروع را در بین سرمربیان تاریخ باشگاه تراکتورسازی به نام خود ثبت کرد.

اما بازی دهم پایان این روزهای رویایی بود و نوار موفقیت‌های تراکتورِ لیکنز برای همیشه قطع شد. تیم لیکنز در این دیدار شکست تلخی را در خانه سپیدرود قعرجدولی متحمل شد و از آن بازی دیگر نتوانست به خود بیاید بطوریکه در 6 هفته پایانی رنگ برد را ندید تا تیمی که مدعی اول قهرمانی شده بود درنهایت دستش از سهمیه آسیا هم کوتاه ماند.

هرچند اشتباهات مرگبار محسن فروزان عامل اصلی فروپاشی تیم لیکنز بود اما باید این واقعیت را هم پذیرفت که سرمربی بلژیکی مدیریت بحران نداشت و موفق نشد تیمش را به لحاظ روانی بازگرداند. همین امر هم باعث جدایی او از تیمی شد که دوست داشت به کارش در این تیم ادامه دهد!



 

مصطفی دنیزلی - لیگ برتر دوره نوزدهم (فصل 1399-1398):

تراکتورِ خصوصی با تجربه خود از لیگ هجدهم و بعد از شکست در آزمایش مربیان سرشناس و سالخورده فوتبال اروپا از نوع نابلد به فوتبال ایران! اینبار سراغ گزینه‌ای رفت که با سرمربیگری در تیم‌های پاس و پرسپولیس با فوتبال این مرز و بوم آشنایی کامل داشت.

دنیزلی درحالی سرمربیگری تراکتور در نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال را پذیرفت که پیش‌تر نیز در زمان مدیریت مصطفی آجورلو و در نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم گزینه نیمکت این تیم بود اما در آن مقطع به پیشنهاد تراکتوری‌ها جواب رد داده بود. 

عمر سرمربیگری این مربی ترک‌تبار در تراکتور اما به نیم‌فصل قد نداد و وی که شروع طوفانی با این تیم داشت، از گذرگاه مدعیان نتوانست به سلامت عبور کند و پس از سه شکست متوالی و تساوی برابر تیم قعرنشین از این تیم جدا شد.

دنیزلی که در آغاز کارش با تراکتور به عرش رسیده بود، در ادامه با سرعت به فرش سقوط کرد و با کارنامه 7 برد، 3 مساوی و 3 باخت در 13 بازی، چمدان‌های خود را بسته و تبریز را به مقصد کشورش ترک کرد تا پرونده حضورش در پرطرفدارترین تیم دیار آذربایجان بدین صورت بسته شود.

احد شیخ‌لاری - لیگ برتر دوره نوزدهم (فصل 1399-1398):

این مربی بومی که در اولین دوره لیگ برتر فوتبال تجربه سقوط با تراکتور را در رزومه خود به ثبت رسانده بود، پس از سال‌ها با توفیق اجباری به نیمکت این تیم برگشت. او که جانشین موقت دنیزلی شده بود، نشان داد که همان سرمربی سابق است!

شیخ‌لاری به مانند بسیاری از سرمربیان موقت تراکتور تنها در یک دیدار سکان هدایت این تیم را بر عهده داشت و در این بازی در دربی تبریز نتیجه را به ماشین‌سازی واگذار کرد تا با از دست رفتن رکورد شکست‌ناپذیری سرخ‌پوشان در دربی‌ها و با بدتر شدن اوضاع، رخت از این تیم ببندد. 

ساکت الهامی - لیگ برتر دوره نوزدهم (فصل 1399-1398):

شاید خود ساکت الهامی نیز فکرش را نمی‌کرد وقتی که روزی به عنوان دستیار مصطفی دنیزلی به کادر فنی تراکتور اضافه شده و با گذشت فقط چند روز از این تیم رفتنی شد، پس از چند ماه جانشین رسمی این سرمربی نامدار ترکیه‌ای شود.

وی که از تراکتور به تیم همشهری ماشین‌سازی نقل مکان کرده بود، بعد از بازی دربی دوباره به جمع تراکتوری‌ها برگشت و اینبار تحت عنوان سرمربی موقت سکان هدایت سرخ‌پوشان دیار آذربایجان را بر عهده گرفت.

الهامی شروع رویایی با تیم تراکتور داشت و با پیروزی‌های متوالی این تیم را از بحران خارج و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی نیز هدایت کرد تا با این نتایج درخشان و جلب نظر مسئولان باشگاه تراکتور، جای پایش را در نیمکت تیم محبوب پرشورها محکم کند.

این سرمربی در ادامه اما در لیگ برتر ناکام بود و عاید کارش با تراکتوری‌ها رتبه چهارمی شد ولی در جام حذفی این ناکامی را جبران کرد. وی با کسب جام قهرمانی این مسابقات و سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا، دستاورد بزرگی را در اولین تجربه سرمربیگری خود رقم زد.

تبریز سکوی پرتاب ساکت الهامی شد لیکن اتفاقاتی که در بازی فینال جام حذفی رخ داد، او را با موفقیت و بدنبال آن با محرومیت از پشت فرمان تراکتور پیاده کرد و این چنین داستان ساکت الهامی سرمربی تیم قهرمان نیز به سر رسید.

مربیان دیگر:

خاطرنشان می‌شود؛ مربیانی بسیار تیم تراکتور را پیش از لیگ برتر و در جام‌های تخت جمشید، قدس و آزادگان بر عهده داشتند که می‌توان به بیوک صباغ، اسماعیل هاشمی، محمد بیاتی، حسین فکری، هدایت مهابادپور، جواد موسوی، حسن آذرنیا، واسیلی گوجا، یوان دیمیترو، فیروز کریمی، میدن دروپ، حمید علی دوستی، بوریس تیبیلیف، محمدحسین ضیایی، ستار نوبری، رضا وطن‌خواه و فرشاد پیوس اشاره کرد.

گردآورنده: فرهاد فرهادپور و اکبر مظاهری

انتهای پیام/

نظر شما