شناسهٔ خبر: 42669766 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

دشمنان کشور امید خانواده ها و جوانان را هدف گرفته اند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به شرایط کنونی کشور، بر ضرورت توجه به مهارت های زندگی، رفتاری و گفت و گو تاکید و تصریح کرد که دشمنان کشور امید در خانواده و بین جوانان را هدف گرفته اند تا همه افتخارات کشور را به سرافکندگی تبدیل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر معصومه ابتکار عصر چهارشنبه در هشتمین گفتگوی تخصصی وزارت آموزش ‌و پرورش و معاونت ریاست جمهوری در امورزنان و خانواده با مدیران کل و مشاور امور بانوان استان‌ها و افتتاحیه طرح افزایش مشارکت اجتماعی دختران که در سالن جلسات ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش انجام شد، از خدمات و اقدامات وزیر آموزش و پرورش و همچنین همه خدمتگزاران عرصه آموزش و پرورش برای ارتقای فرهنگ و مهارت های زندگی در کشور و در بین کودکان و نوجوانان قدردانی کرد و گفت: توجه به مباحث جنسیتی در این وزارتخانه از مهم ترین مباحث در این عرصه است و باید به فهم مشترک در زمینه عدالت جنسیتی برسیم و در دولت و دستگاه های مهم کشوری همانند آموزش و پرورش برنامه ریزی مناسب شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانوده افزود: بعضا به برداشت های نادرست در زمینه عدالت جنسیتی متهم می شویم اما این نگاه عدالت جنسیتی برگرفته از نگاه قرآنی، سیره پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار، امام خمینی(ره)،شهید مطهری و مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه شاخص های عدالت جنسیتی در ستاد ملی زن و خانواده با حضور و محوریت وزارت آموزش و پرورش در سال 96 نهایی و این مصوبه دولت به همه دستگاه ها ابلاغ شد، افزود: با همکاری مرکز آمار شناسنامه های مربوط  به این شاخص ها و روش محاسبه تدوین  شده است.

دکتر ابتکار آموزش، مهارت های زندگی و گفت و گوی بین نسلی و مشارکت اجتماعی زنان را از مهمترین شاخص های عدالت جنسیتی برشمرد و تاکید کرد: این شاخص ها مبنایی برای اسناد ارتقای وضعیت زنان در استان ها شد که این اسناد در شورای برنامه ریزی استان ها تدوین شده است و محور اصلی آنها آموزش بود که  نقش محوری وزارت آموزش و پرورش در این زمینه پررنگ است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال های گذشته آمار کودکان بازمانده از تحصیل و شکاف بین دختران وپسران کم شده است، افزود: دراین مهم به دلایل بازماندگی تحصیل در بین دختران و پسران توجه شده است و البته به دنبال این هستیم که پس از شیوع کرونا آمار دختران بازمانده از تحصیل بیشتر نشود.

دکتر ابتکار درباره اقدامات معاونت ریاست جمهوری در زمینه تحقق و آموزش مهارت های زندگی و گفت و گوی بین نسلی در کشورگفت: طرح ملی گفت و گوی خانواده و گفت و گوی بین نسلی در این زمینه تهیه شده که  آمادگی داریم پوشش این طرح ها را با کمک وزارتخانه آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و دانشگاه فرهنگیان گسترش دهیم.

وی با اشاره به اینکه مبحث مشارکت اجتماعی زنان و فعالیت های مدنی، رسانه ای و فرهنگی بانوان و کار تیمی از مسایل مهم جامعه مردم سالار است، افزود: این مهم ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و با وجود خیریه ها در کشور این مشارکت اجتماعی محقق شده است.

دکتر ابتکار تصریح کرد: دولت از تشکل های مدنی حمایت های حقوقی دارد و دانش آموزان باید با این مهارت ها و تشکلهای مدنی آشنا شوند.

معاون رئیس جمهور در امورزنان و خانواده با قدردانی از واکنش به موقع دکتر حاجی میرزایی در موضوع حذف دختران از جلد یکی از کتب درسی، تاکید کرد: باید درنظر داشت محتوای کتب درسی در این وزارتخانه  با نظرات و ارزیابی مستمر گروه های تخصصی انجام می شود و این امور با سلیقه شخصی نیست و با توجه  حساسیت مردم به این موضوع که نیمی از دانش آموزان دختر هستند، توجه به مباحث و محتوای کتاب درسی حساسیت بالایی دارد و انتظار داریم نگاه متعادل و در شان ارزش های انقلاب اسلامی محقق شود.

دکتر ابتکار تاکید کرد: معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آمادگی دارد با توجه به ظرفیت های بسیار بالای شبکه شاد، در زمینه مباحث آموزشی  بویژه شاخص های عدالت جنسیتی با وزارت آموزش و پرورش  همکاری کند.

در این نشست  که از طریق ویدئو کنفرانس با مدیران کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و همچنین مشاور امور بانوان آن‌ها برگزار شد، سه نفر از مدیران کل آموزش‌وپرورش و سه نفر از مشاوران امور بانوان به ارایه  نظرات خود در زمینه تحقق شاخص های عدالت جنسیتی در کشور و افزایش مشارکت اجتماعی دختران پرداختند.

برچسب‌ها:

نظر شما