شناسهٔ خبر: 42657384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه عصر چهارشنبه طی مراسمی در مشهد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در این استان عصر امروز در رشته‌های حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و اذان آغاز شد.

جعفر حسینی افزود: ۱۲۳ مرد و ۹۴ زن از شهرستان‌های خراسان رضوی به مرحله استانی این دوره از مسابقات راه یافتند که ۱۳ داور در بخش زنان و ۱۲ داور در بخش مردان به قضاوت این مسابقات می پردازند.

وی ادامه داد: مسابقات بخش مردان فردا به پایان می‌رسد و رقابتهای بخش زنان روزهای ۲۸ و ۲۹ شهریور برگزار می‌شود و منتخبان زن و مرد هر رشته به مرحله نهایی این دوره مسابقات راه می‌یابند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و از طریق ارتباط زنده تصویری برگزار شده که از اجتماع در محل برگزاری و محل اسکان جلوگیری می‌شود، در محل برگزاری مسابقات نیز پروتکلهای بهداشتی به صورت دقیق و کامل رعایت شده است.

وی افزود: هشت شهر برای ارتباط زنده شرکت کنندگان این دوره از مسابقات قرآن کریم در نظر گرفته شده و شرکت کنندگان شهرهای همجوار با عزیمت به شهرهای قوچان، مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه و کاشمر در این مرحله از مسابقات حضور می‌یابند.

حسینی ادامه داد: به منظور فراهم کردن ظرفیت بهره‌مندی همه علاقه‌مندان، پخش زنده تصویری از طریق شبکه های اجتماعی روبیکا، آپارات و اینستاگرام انجام می‌گیرد، همچنین نکات ضعف و قوت هر تلاوت توسط استاد راهنما از طریق پخش زنده در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

مسابقات سراسری قرآن کریم هر سال توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظ قرآن کریم برگزار می‌شود.
 

نظر شما