شناسهٔ خبر: 426257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الميادين:اسرائيل از حملات غيرمنتظره فلسطيني‌ها نگران است

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/04/20
00:09:57.15
شبکه المیادین گزارش داد: ارتش اسرائیل نگران آن است که در صورت حمله زمینه به نوار غزه، با حملات غافلگیرکننده مبارزان فلسطینی روبرو شود.
منال اسماعیل گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین، درباره ادامه پرتاب موشک ها از نوار غزه همزمان با حملات هوایی اسرائیل گفت: پنج روز از آغاز حمله به نوار غزه می گذرد، اما بگفته کانال دهم تلویزیون اسرائیل، این رژیم نتوانست گروه های مقاومت فلسطین را به تسلیم شدن وادار کند. موج پرتاب موشک ها از نوار غزه ثابت می کند مقاومت فلسطین همچنان توانایی هدف قرار دادن شهرک های اسرائیلی را در هر زمانی که بخواهد دارد. در این شرایط گمانه زنیها درباره احتمال حمله زمینی اسرائیل به نوار غزه بیشتر شده است. کابینه امنیتی اسرائیل حمله زمینی به نوار غزه و نوع آن را بررسی کرد. موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل از حمله زمینی محدود به نوار غزه برای آنچه برهم زدن توازن خواند حمایت کرد.
در ادامه این گزارش آمده است: به اعتقاد تحلیلگران اسرائیلی گزینه حمله زمینی به نوار غزه ریسک وخطراتی به همراه دارد و می تواند نظامیان این رژیم را غافلگیر کند. عاموس یدلین رئیس سابق اداره اطلاعات نظامی اسرائیل می گوید بنیامین نتانیاهو هنوز هدف مشخصی را برای حمله کنونی به نوار غزه تعیین نکرده است.
تحلیلگر نظامی در گفتگو با کانال دوم اسرائیل گفت:«کابینه امنیتی سردرگم است زیرا هدف مشخص از این جنگ ندارد. مخالف اسرائیلی ها با حمله زمینی به نوار غزه، نشان می دهد افکار عمومی خواهان تشدید تنش نیستند.»
گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: روزنامه یدیعوت آحارونوت تاکید کرد علاوه بر نبود هدف روشنی از حمله به نوار غزه، مشکل دیگر ضعف قدرت تحمل اسرائیلی ها در مورد برهم خوردن زندگی شان برای مدت طولانی است. نظرسنجی ها نشان می دهد چهل و هفت درصد از اسرائیلی ها مخالف حمله زمینی به نوار غزه هستند. پرتاب موشک ها به سوی شهرک ها در جنوب فلسطین اشغالی، تل آویو، بیت المقدس و حیفا در شمال نشان می دهد مقاومت فلسطینی برای جنگ طولانی تر آماده است و همچنان گزینه های غافلگیر کننده دیگری را در نظر دارد.
00:12:20.01

نظر شما