شناسهٔ خبر: 433120 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آخرین اخبار از نوار غزه؛

۱۲۱ شهید و ۷۰۰ زخمی/ لیبرمن: باید کار را تمام کنیم/ صدای آژیر خطر در دیمونا

صاحب‌خبر -
۱۲۱ شهید و ۷۰۰ زخمی/ لیبرمن: باید کار را تمام کنیم/ صدای آژیر خطر در دیمونا
به گزارش جهان، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی غزه تا کنون به شهادت ده‌ها کودک فلسطینی منجر شده است. آنچه می خوانید رویدادهای مهم فلسطین در روز شنبه ۲۱ تيرماه است:

۱۶:۲۶ -
الازهر مصر کشتار مردم فلسطین در غزه را محکوم کرد / به گزارش العهد، "احمد الطیب"، رئیس دانشگاه الازهر مصر امروز با صدور بیانیه‌ای، کشتار ساکنان نوار غزه توسط نظامیان رژیم صهیونیستی را "نسل‌کشی" توصیف کرد.

۱۶:۱۶ -
پنج فلسطینی دیگر در غزه به شهادت رسیدند / المیادین دقایقی پیش از شهادت پنج فلسطینی و زخمی شدن چند تن دیگر در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه "الشیخ رضوان" غزه خبر داد.

۱۶:۰۵ -
صدای آژیر خطر در دیمونا، محل استقرار بزرگترین نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی به صدا در آمد / به گزارش شبکه "پرس‌تی‌وی"، اصابت چند موشک به منطقه دیمونا در جنوب شرقی سرزمین‌های اشغالی، صدای آژیر خطر در این منطقه را به صدا در آورد.

نشست فوق العاده اتحادیه عرب روز دوشنبه برگزار می‌شود

۱۵:۳۷ -
بعد از گذشته چند روز از حملات رژیم صهیونیستی به مردم غیر نظامی غزه،‌ نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی پیامدهای آن تشکیل می‌شود.

۱۵:۳۱ -
مبارزان فلسطینی با شکستن "گنبد آهنین" سه راکت به منطقه "بئرسبع" اسرائیل شلیک کردند / روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" ضمن انتشار خبر هدف قرار گرفتن این منطقه به تلفات و خسارات احتمالی اشاره نکرد.

نماینده کنست: باید مادران فلسطینی را هم بکشیم/ جنگ ما با مردم است، نه حماس

۱۵:۰۷ -
همزمان با انتشار موجی ضد فلسطینی در شبکه‌های اجتماعی در فلسطین اشغالی مبنی بر اینکه «کودکان فلسطینی را بکشید تا فلسطین نسل جدید نداشته باشد»، «آیلت شکد بن شائول» نماینده زن پارلمان رژیم‌صهیونیستی نیز خواستار کشتار مادران فلسطینی شد.این زن صهیونیست در اظهاراتی که ماهیت اصلی حملات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را آشکار می‌کند، کشتار مردم فلسطین را خواستار شد و اذعان کرد که اسرائیل نه با حماس، نه با گروه‌های مقاومت و نه با تشکیلات خودگردان، بلکه با مردم فلسطین می‌جنگد و قصد نابودی آن‌ها را دارد.
شکد که پیشتر هم موضع‌گیری‌های بسیار تندی علیه مردم فلسطین داشته، در پستی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده، نوشته است: «پشت هر تروریست ده‌ها مرد و زن قرار دارند که او بدون آن‌ها نمی‌توانست درگیری اقدامات تروریستی شود. همه آن‌ها دشمنان ما هستند و خونشان گردن خودشان است.»

۱۵:۰۷ -
به گزارش پایگاه خبری «نبأپرس»، مصر و قطر و چند کشور دیگر عربی پیش‌نویس توافق آتش بسی میان رژیم صهیونیستی و نوار غزه را آماده کرده‌اند و به واسطه‌های این توافق اعلام کرده‌اند برای بررسی این پیش‌نویس آماده‌اند.

۱۴:۵۷ -
مسئول روابط بین الملل حماس: روابط ما با حزب‌الله و ایران بهتر از آن است که دیگران تصور می‌کنند / "اسامه حمدان" در گفتگو با "السفیر" گفت: با حزب‌الله همکاری میدانی داریم/ دشمن ما و مقاومت لبنان یکی است/ توانایی مقابله با عملیات زمینی اسرائیل را داریم. وی افزود: این رابطه خوب بر پایه تقابل با صهیونیست‌ها و آزادی فلسطین بنا نهاده شده است و همه مشتاق حفظ این روابط بدون اهمیت دادن به عواقب آن و یا اختلاف نظر میان طرف‌ها هستند.

یدیعوت: ارتش خود را برای حمله زمینی به غزه آماده می‌کند

۱۴:۴۰
- «یدیعوت آحارونوت» نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای عملیات زمینی علیه نوار غزه کاملا آماده کرده است و منتظر دستور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونستی و «موشه یعلون» وزیر جنگ این رژیم است.

۱۴:۳۵
- "فرانس۲۴": احتمالا با حمله زمینی به غزه، حماس قدرت غیرمنتظره از خود نشان دهد / این شبکه گزارش داد: حماس با موشک‌های با برد ۱۶۰ کیلومتری خود تقریبا تمام نقاط اسرائیل را هدف قرار می‌دهد/ نخستین هدف اسرائیل توقف شلیک موشک‌های مقاومت بود اما تاکنون محقق نشده است.

۱۴:۱۴
- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده ادامه جنگ در غزه در روزهای آینده هستیم / به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" موشه یعالون گفت: تا زمانی که آرامش و امنیت به اسرائیل برنگردد، به حملاتمان به حماس ادامه خواهیم داد.

۱۴:۰۵
- موج تظاهرات علیه "جنایات" رژیم صهیونیستی به آمریکا هم رسید / به گزارش "پرس‌تی‌وی"، صدها نفر از مردم آمریکا شب گذشته در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، مقابل سفارت این رژیم در واشنگتن تظاهرات کردند.

۱۴:۰۴
- آژیر هشدار لحظاتی قبل در مناطق اشغالی "نقب"، "سدیروت"، "اشکول" به صدا درآمد / روزنامه صهیونیستی "جروزالم ست" ضمن انتشار این خبر به تلفات و خسارات احتمالی ناشی از حملات موشکی مبارزان فلسطینی اشاره نکرد.

۱۳:۴۳ -
مقاومت فلسطین یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد / شبکه العالم به نقل از مقاومت فلسطین گزارش داد: نیروهای فلسطینی موفق شدند یک فروند هواپیمای جاسوسی ارتش اسرائیل را بر فراز نوار غزه سرنگون کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: باید کار را تمام کنیم

۱۳:۴۲
- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: باید کار را تمام کرده و "رژیم حماس" را ریشه‌کن کنیم / به گزارش "جروزالم پست"، "آویگدور لیبرمن" گفت: هدف از درگیری با غزه، استقرار شهرک‌های یهودی نیست، بلکه هدف ما از بین بردن تهدیدات موشکی فلسطینیان است.

۱۳:۲۳-
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: حداقل ۲۴ ساعت دیگر به حملاتمان ادامه می‌دهیم / "موتی آلموز" به رادیو رژیم صهیونیستی گفت: هنوز نقاط بسیار دیگری در غزه باقی مانده که باید هدف حمله قرار گیرند/ در حالی که حملات هوایی ما ادامه خواهد یافت ارتش برای حمله زمینی آماده می‌شود.

۱۲:۰۳ -
مبارزان فلسطینی با شکستن "گنبد آهنین"، دو راکت دیگر به شهر اشغالی "اشکول" شلیک کردند / به گزارش روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" صدای آژیر هشدار پیش از اصابت راکت‌ها در این شهر به صدادرآمده است/ این روزنامه به تلفات حمله اشاره‌ای نکرد.

تأثیر روانی موشکهای مقاومت بر صهیونیستها

۱۱:۵۰ -
با وجود حملات مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و هدف قرار دادن مناطق مسکونی، پاسخ موشکی مقاومت به این تجاوزات تأثیر روانی گسترده‌ای بر صهیونیستها داشته است. نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که فقط ۴۲ درصد از شهرک نشینان صهیونیست موافق جنگ علیه غزه هستند، که این کاهش آرای در پی تحمل هزینه های سنگین برای اشغالگران به وجود آمده است.

۱۱:۴۹ -
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین: شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس اقدام کند / به گزارش "رویترز"، محمود عباس در بیانیه‌ای اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل باید ضمن محکومیت تجاوز اسرائیل به غزه، تلاش فوری خود را برای برقراری آتش‌بس دو جانبه آغاز کند.

۱۱:۰۸ -
کویت نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب درباره "حملات اسرائیل به غزه" را خواستار شد / به گزارش پرس‌تی‌وی، "عزیز رحیم الدیهانی" نماینده کویت در اتحادیه عرب و رئیس دوره‌ای آن درباره "وضعیت ناگوار غزه" هشدار داد/ برخی منابع از احتمال برگزاری نشست در روز دوشنبه خبر می‌دهند.

۱۱:۰۵ -
ظریف: اسرائیل از تسلیحات آمریکايي براي كشتار فلسطيني‌ها استفاده می‌کند / وزیر خارجه ایران در گفتگو با شبکه "ان‌بی‌سی" افزود: کشتار صدها انسان بی‌گناه در غزه تأسف‌بار است و حملات باید فورا متوقف شود/ آمريكا هيچ عكس العملي نشان نمي‌دهد.

۱۰:۲۰-
پادشاه اردن از معاون اوباما، تلاش برای توقف درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل را خواستار شد / به گزارش "یدیعوت آحارانوت"، "عبدالله دوم" در گفتگو با "جو بایدن" گفت: تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل، به فلسطینیان آسیب بیشتری می‌رساند و شانس بازگشت به مذاکرات صلح را از بین می‌برد.

شمار شهداي حملات هوايي رژيم صهيونيستي به ۱۲۱ نفر افزايش يافت

۱۰:۰۵- خبرگزاری فرانسه به نقل از "اشرف قدرت" سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد: شمار شهدای نوار غزه طی پنج روز گذشته به ۱۲۱ نفر رسید.

۱۰:۰۳-
هزاران نفر در سرتاسر جهان جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند / به گزارش خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، هزاران نفر روز گذشته در پاریس، لندن، برلین، یونان و شهرهای مختلف ترکیه، مقابل سفارت رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار توقف حملات این رژیم به غزه شدند.

۰۹:۳۴
- دستور روحانی به ظریف: تمام توان جنبش عدم تعهد را برای محکومیت صهیونیست‌ها بکار گیرید / رئیس‌جمهور طی تماسی تلفنی با وزیر امورخارجه از وی خواست کلیه توان غیرمتعهدها برای خاتمه درگیری، ارسال كمك‌ به مردم فلسطین و زمینه برای اقدامات فوری شورای امنیت سازمان ملل فراهم شود.

قربانیان کم سن وسال جنایات صهیونیستها در غزه

۹:۳۰ -
روزنامه ایندیپندنت تنها نشریه‌ای در انگلیس بود که امروز موضوع صفحه اصلی خود را به کودکانی اختصاص داد که قربانی حملات وحشیانه صهیونیستها به غزه شده‌اند.
"کیم سنجوباتا" خبرنگار این روزنامه در غزه داستان دخترک ۹ ساله‌ای به نام "مریم المصری" را روایت کرد که والدینش به دلیل ناباروری به شیوه لقاح مصنوعی توانستند صاحب این فرزند شوند. این خبرنگار به نقل از علاء المصری پدر این دختر در بیمارستان نوشت: مریم مهمترین و با ارزشترین چیز زندگی ما است. خیلی منتظر شدیم تا این صاحب این فرزند شویم اما الان نمی دانم که آیا بار دیگر به هوش خواهد آمد. پدرش گفت: مریم در حیات خانه بازی می کرد که جنگندهای اسرائیل خانه روبروی ما را بمباران کردند، و انفجار به خانه ما هم آسیب زد، و پس از آن دخترم را غرق در خون روی زمین دیدم.
این خبرنگار نوشت: مریم به همراه شمار بسیاری از کودکان فلسطینی، قربانی حملات اسرائیل علیه غزه است. شمار کودکان فلسطینی کشته شده به ۲۲ نفر رسیده است، و شمار بسیاری از کودکان و زنان نیز در این حملات زخمی شده اند.

۰۲:۴۶-
حسن روحانی: لازم است که اقدامی فوری از سوی مجامع و کشورهای منطقه درباره غزه انجام شود / رئیس جمهور در گفتگوی تلفنی با امیر کویت تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا آتش خانمان‌سوزی که در منطقه ایجاد شده است زودتر خاموش شود.

۰۲:۳۹-
الاقصي از کشته شدن تعدادي از فلسطينيان در بمباران شمال غزه خبر داد / شبکه تلویزیونی الاقصی در خبری فوری گزارش داد؛ در پی اقدام رژیم صهیونیستی در بمباران شمال نوار غزه تعدادی کشته و زخمی شدند.

۰۲:۳۵
- حسن روحانی: رژیم سفاک باید بداند در برابر جنایاتی که انجام می‌دهد پاسخ لازم را خواهد گرفت / حسن روحانی در گفتگوی تلفنی با نخست وزیر ترکیه گفت: همه باید کاری کنیم تا رژیم صهیونیستی بفهمد که جهان اسلام و کشورهای منطقه پشت سر مردم فلسطین هستند و آنها را رها نکرده‌اند.

۰۲:۱۵-
رئیس‌جمهور: شورای امنیت سریعا به وظایفش در رابطه با خاتمه دادن به تجاوزات صهیونیست‌ها عمل کند / حسن روحانی طی بیانیه‌ای که در مقر سازمان ملل در نیویورک منتشر شد، از ناتوانی شورای امنیت در انجام اقدامات ضروری برای جلوگیری از تجاوزات صهیونیست‌ها در غزه ابراز ناامیدی کرد.

گردان‌هاي قدس با ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند


۰۱:۴۷- شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد؛ گردان‌های قدس در مرز نوار غزه با ارتش رژیم صهیونیستی درگیر شدند.

۰۱:۴۱-
نماينده روسيه: آمريکا مانع صدور قطعنامه درباره بحران غزه شد / "ویتالی چورکین" درباره اینکه چرا شورای امنیت نتوانست حتی بیانیه‌ای درباره بحران غزه صادر کند گفت: برخی اعضای شورا محورهایی را برای بیانیه ارائه کرده بودند که مناسب بود ولی نماینده آمریکا به نحوی مانع شد.

منتظر دستور براي حمله زميني به غزه هستیم

۰۱:۳۶-
رئيس ستاد ارتش رژيم صهيونيستي: منتظر دستور براي حمله زميني به غزه هستیم / شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد؛ رئیس ستاد ارتش اسرائیل گفت که ارتش منتظر دستور رهبران سیاسی برای آغاز عملیات زمینی در غزه است.

۰۰:۰۱-
گردان‌هاي قسام موفق به هک کردن ايميل‌هاي مسئولان رژیم صهیونیستی شدند / شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد؛ گردان‌های قسام توانستند ایمیل بسیاری از مسئولان دولتی رژیم صهیونیستی را هک کنند/ این شبکه اعلام کرد بزودی ایمیل‌های هک شده را به نمایش می‌گذارد.

منبع: العالم، نسیم و فارس

نظر شما