شناسهٔ خبر: 4261061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه ان پي تي ان تصاويري از اتاق عمليات عاصفه الحزم (طوفان قاطعيت) پخش کرد

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/06
00:00:00.11
شبکه ان پی تی ان تصاویری از اتاق عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) و نظارت کامل وزیر دفاع و جانشین ولیعهد پادشاه سعودی از چگونگی اجرای عملیات پخش کرد.
این شبکه همچنین در گزارشی به زبان عربی اعلام کرد: در شب گذشته جنگنده های کشورهای خلیج فارس پایگاهها و مراکز شبه نظامیان گروه الحوثی را که علیه مشروعیت یمن کودتا کرده اند هدف قرار دادند. منابع نظامی و شاهدان عینی گزارش می دهند مراکز حساس و مهمی از حوثی ها را در صنعا هدف حملات هوایی این جنگنده ها قرار گرفته است، از جمله این مراکز یک پایگاه نظامی و قصر ریاست جمهوری نیز مورد اصابت بمبهای جنگنده های کشورهای خلیج فارس در عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) قرار گرفتند.
منابع نظامی همچنین اعلام کردند: فرودگاه بین المللی صنعا و پایگاه هوایی الدیلمی که در شمال صنعا قرار دارد و همچنین پایگاه نظامی نیروهای ویژه در یمن هدف این حملات قرار گرفت. همچنین بر اثر این حملات آتش سوزی در قصر ریاست جمهوری در صنعا روی داده است.
شاهزاده محمد بن سلمان بن عبدالعزیز وزیر دفاع سعودی و رئیس دربار پادشاهی این کشور و مشاور ویژه پادشاه سعودی، دیروز در مرکز فرماندهی عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) حضور یافت. این عملیات در ساعت صفر بامداد به دستور مستقیم سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان به اجرا درآمد.
وی اولین بمبارانها را بر پایگاههای گروه الحوثی در یمن شخصا رصد می کرد در این حملات دفاع هوایی حوثی ها بطور کامل از بین رفته است. پایگاه الدیلمی و سامانه های موشکی سام و چهار جنگنده حوثی ها منهدم شده است .
جنگنده های سعودی این حملات را بدون هیچ خسارتی انجام دادند.
از سوی دیگر محمد بن نایف ولیعهد ولیعهد پادشاه عربستان و معاون دوم نخست وزیر و وزیر کشور عربستان به اتاق عملیات آمده و از نزدیک از چگونگی پیشرفت عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) و راههای نظامی مطلع شد.
00:02:31.06

نظر شما