شناسهٔ خبر: 4257649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعلام آمادگی سودان، پاکستان، اردن و مصر برای مشارکت در تجاوز به یمن

صاحب‌خبر -

شفقنا- پس از آغاز تجاوز هوایی عربستان سعودی به یمن که با همکاری کشورهای حوزه خلیج فارس به جز عمان صورت گرفت، ریاض از اعلام حمایت چند کشور دیگر منطقه برای بمباران مواضع حوثی ها در یمن خبر داده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مصر با اعلام حمایت سیاسی از حمله عربستان به یمن به ریاض و دیگر کشورهای برادر درحوزه خلیج فارس اعلام کرد قاهره آمادگی دارد کمک های نظامی خود را از طریق دریا و هوا به ائتلاف ضدحوثی ها برساند. مصر مصر به عربستان اعلام کرده اگر لازم باشد در همه اقدامات علیه حوثی ها با ریاض همکاری خواهد کرد.

این درحالی است که ریاض مدعی شده اردن، سودان و پاکستان نیز آمادگی خود را برای مشارکت در حمله به یمن به اطلاع مقامات سعودی رسانده اند. پیش از این برخی منابع خبری از اعزام ناوهای جنگی پاکستانی به سوی سواحل یمن نیز خبر داده بودند.

"ریاض یاسین" وزیر امورخارجه یمن نیز از حملات عربستان و دیگر کشورهای منطقه به یمن استقبال کرده است. گزارش های دیگری از بمباران یک پایگاه متعلق به نیروهای آمریکائی در یمن نیز مخابره شده است که پیش از این در اختیار هواداران و نیروهای طرفدار علی عبدا... صالح دیکتاتور سابق یمن بوده است.

عربستان گروه حوثی را وابسته به ایران و ابزاری برای اهداف تهران می داند درحالی که حوثی ها و ایران هردو این ادعاها را رد کرده اند.

آسوشیتدپرس همچنین از فرار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن از طریق خلیج عدن و به وسیله دو قایق خبر داده است.

منبع: آسوشیتدپرس

ترجمه: شفقنا

انتهای پیام

http://shafaqna.com/persian/

نظر شما