شناسهٔ خبر: 42606181 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

لرستان| بسیج امکانات و انسجام بخشی به نیروهای انسانی ‌مهمترین شاخصه موکب‌های اربعین است

گروه استان‌ها- معاون استاندار لرستان گفت: بسیج امکانات و انسجام بخشی به نیروهای انسانی ‌مهمترین شاخصه موکب‌های اربعین است که این توانایی باید تقویت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، محمود ثمینی ظهر امروز در جلسه اجتماع فعالان عرصه اربعین استان لرستان اظهار داشت: امروز اگر شرایط دنیا به خاطر ویروس کرونا به گونه‌ای شده که امکان فعالیت و حضور برای عزاداران امام حسین(ع) در کنار مضجع شریف آن حضرت در کربلا وجود ندارد اما مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی عزاداری خود را به هر شکل انجام دادند.

وی با بیان اینکه خدمتگزاران به ساحت امام حسین(ع) کماکان اتحاد خود را حفظ کنند، افزود: خادمین امام حسین(ع) توانایی بسیج امکانات و انسجام بخشی به مجموعه نیروی انسانی را دارند که این ظرفیت باید تقویت شود.

معاون استاندار لرستان عنوان کرد: این توان مردمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و مسئولان بسیار حایز اهمیت است کما اینکه به واسطه همین انسجام و حضور مردم در صحنه‌های مختلف است که در طول این 40 سال بدخواهان نظام نتوانسته‌اند آسیبی به انقلاب وارد کنند.

ثمینی تصریح کرد: همایش اربعین لرزه بر تن دشمنان اسلام و شیعیان می‌انداخت و جا دارد یادی کنیم از شهید سردار سلیمانی که بسترساز حضور امن مردم در این راهپیمایی‌ها بودند که علو درجات را برای ایشان از خداوند مسئلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: حضور بی منت نیروهای جهادی بود که با جمع‌آوری کمک‌ها و نذورات مردمی، این حرکت عظیم اربعین را امکان پذیر کرد کمااینکه تاکید مقام معظم رهبری هم بر مردمی برگزار کردن آن است.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: تمام دنیا تبلیغ می‌کرد که جلوی عزاداری‌ها را بگیرد اما مردم بصیر ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسمات مذهبی را برگزار کردند و این مرهون تلاش مسئولان مواکب و هیئت‌های مذهبی بود که عزاداری‌ها را ساماندهی کردند.
 
وی گفت: امسال به خاطر عدم آمادگی کشور عراق و ممنوعیت‌های بهداشتی برای راهپیمایی اربعین عظیم اربعین، خدمت به عزاداران در مسیر دیگری یعنی کمک به محرومان و مستضعفین کشور انجام خواهد شد.

ثمینی افزود: ‌موکب‌های لرستان سال‌های گذشته خدمات چشمگیری به زائران ارائه دادند که از همه آنها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/648/ح

نظر شما