شناسهٔ خبر: 67616402 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل صمت: تورم ماهانه خوزستان ۲.۸ درصد است

اهواز-ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه متوسط نرخ تورم ماهانه استان ۲.۸ درصد است، گفت: نرخ تورم خوزستان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا حمیدرضا فلاح روز چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: قیمت ۱۲۱ قلم کالای مورد نیاز و اساسی خانوار در استان بررسی شد که تورم ۵۰ درصد این کالاها در استان صفر بود.

وی با اشاره به افزایش قیمت روغن موتور در سال جاری ادامه داد: قیمت این کالا در استان همزمان با کشور تا۳۰ درصد افزایش یافته است.

فلاح با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت کولر در خوزستان تصریح کرد: این کالا برای مردم خوزستان حیاتی است و باید سازوکاری برای تامین و کاهش قیمت آن دیده شود.

مدیرکل صمت خوزستان بیان کرد: از منطقه آزاد اروند خواسته شده تا در واردات کولر به استان همکاری کند البته برای اجرای این مهم نیاز به دستور استاندار خوزستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار تن مرغ منجمد به عنوان یکی از اقلام خوراکی پرمصرف در استان توزیع شد.

مجید نبی‌پور با اشاره به توزیع ۱۲۸ تن گوشت قرمز منجمد در استان طی این مدت افزود: در حال حاضر میزان ذخیره گوشت قرمز منجمد استان ۶۶ تن و مرغ منجمد یکهزار و ۵۰۰ تن است.

وی ادامه داد: متاسفانه در فصل گرما برق برخی مرغداری ها در استان دچار قطعی شده که ممکن است باعث از بین رفتن تعداد زیادی مرغ شود.

به گزارش ایرنا خوزستان با داشتن ۱۵۰ هزار واحد صنفی رتبه سوم کشور را دارد.

نظر شما