شناسهٔ خبر: 42590693 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

آغاز بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و دبیر بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به مناسبت آغاز این رویداد هنری، پیام‌های جداگانه‌ای منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نوشت: "آرزومندم این دوره از جشنواره، تمرین مدارا و مسابقه­‌ی مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی‌­گردد."

 سید مجتبی حسینی در پیام خود آورده است:" جان هر جشنواره، آنات گفتگو و اوقات آموختن است و خوش­‌تر آن که غنیمت کشف استعدادها، ارزش افزوده­‌ی آن باشد. جشنواره­‌ی هنرهای تجسمی جوانان در همه‌­ی ادوار خود کوشیده است آبادی جان‌­بخشی باشد که جستجوگران جوان هنر به شوق، از مصاحبت عالمان این هنر بهره‌­مند شوند و به برگ و بار تجربه‌های خویش بیفزایند. از جمله‌­ی علل اعتلای روزافزون این هنر، خجستگی این جشنواره  و میمنت کارگاه‌­ها و نمایشگاه­‌هایی است که دریچه­‌ی گفتگو و مجال تبادل توانش بوده‌­اند."

معاون امور هنری افزوده است: "این دوره از جشنواره در دشواری‌­های روزگار کرونا برگزار می‌­شود. رویدادی غیرحضوری که متولد امید است و مصمم است که بگوید هنر، دشواری وظیفه است و اگر امروز مشق مشقت می نویسد، فرصت فردا را پیش روی دارد و هیچ از رفتن و رسیدن کوتاه نمی‌­آید. کوشیده‌­ایم که با کوچ به جهان مجازی و تدارک بسترهای برخط، بی‌هیچ کاستی و کسری، کارگاه­‌های آموزشی برگزار شود و تجربه‌­ای نو در ادامه‌­ی نزدیک به سه دهه‌­ی گذشته رقم بخورد."

در پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: "خوشحالم که جان جوانان این سرزمین به کیمیای امید جوشان است و بر آنند تا نقش امروز را با الهام از این وعده­‌ی ناگزیر که "فان مع العسر یسرا" به فردا بسپرند. آرزومندم این دوره از جشنواره، تمرین مدارا و مسابقه‌­ی مداومت باشد که هنر به هیچ بهانه، متوقف نمی­‌گردد."

بیست و هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران امروز یکشنبه 23 شهریورماه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار کرد.

کارگاه‌های آنلاین جشنواره از امروز یکشنبه 23 شهریور ماه آغاز به کار کرد و هنرمندان جوان از دوشنبه صبح می‌توانند با حضور در نرم‌افزار جشنواره با استادان کارگاه، کار خلق آثار خود را شروع کنند.

هادی مظفری رییس جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با اشاره به آنلاین بودن این دوره از جشنواره گفت: سلامت هنرمندان جوان و استادان برای ما اهمیت داشت و با این حال نباید جشنواره تعطیل می‌شد. بنابراین بهترین راه این بود که کارگاه‌های هنری را به صورت مجازی و برخط برگزار کنیم.

مدیرکل هنرهای تجسمی در ادامه گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، فارغ از جنبه جشنواره‌ای، اهمیت آموزشی و کشف استعداد دارد. استادان کارگاه و داوران در جلسات بررسی آثار رسیده به جشنواره، بهترین استعدادها را برای شرکت در کارگاه‌ها انتخاب می‌کنند. از این رو این دوره از جشنواره نیز مانند گذشته، استعدادهای هنرهای تجسمی را به جامعه هنری معرفی می‌کند.

شایان ذکر است؛ کارگاه‌های آنلاین در رشته‌های ده‌گانه هنرهای تجسمی از روز دوشنبه 24 شهریور تا چهارشنبه 28 شهریور ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما