شناسهٔ خبر: 42552973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در بیانیه‌هایی جداگانه؛

تشکل‌های دانشجویی سراسر کشور اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام را محکوم کردند

شکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌هایی جداگانه رویکرد یکی از نشریات فرانسوی در اهانت و هتک حرمت به پیامبر رحمت و مهربانی را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌هایی جداگانه رویکرد یکی از نشریات فرانسوی در اهانت و هتک حرمت به پیامبر رحمت و مهربانی را محکوم کردند.
 
دفتر بسیج دانشجویی بجستان در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم در بیانیه‌ای نوشت: سیاست‌های خصمانه استکبار جهانی و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان اسلام و ناامیدی آن‌ها از نتایج اسلام ستیزی سبب شد که یک بار دیگر چهره نظام سرمایه داری و استکبار بر جهانیان آشکار گردد. هجوم مجدد آن‌ها بر چهره برترین آفریده خداوند متعال، پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) ماهیت واقعی آن‌ها را بار دیگر عیان نمود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان بوشهر در این مورد نوشت: اهانت یک نشریه اروپایی به بهانه آزادی بیان یک عمل مضحکانه و به گفته رهبری عوام فریبانه است و به سادگی نباید از کنار آن عبور کرد؛ و وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در قبال این سکوت و حرکت منفعلانه خود در محکومیت این اتفاق، علی رغم موضع سریع و به موقع رهبر معظم انقلاب، باید پاسخگو باشد. دانشجویان انقلابی بوشهر این عمل مغرضانه نشریه فرانسوی را محکوم میکند و منتظر پاسخ وزارت خارجه خواهند بود.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان نیز در بیانیه‌ای خواستار شد: ضمن اعلام انزجار از کار خبیثانه‌ی یک نشریه موهن در کشور فرانسه علیه پیامبر رحمت حضرت محمد (ص)، این اقدام را در تمام سطوح ملی و بین المللی محکوم مینماید و به تمامی مراجع مربوط ملی و جهانی جهت پیگرد و مجازات عاملان این اهانت زشت و زننده درخواست رسمی خود را اعلام می‌دارد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان رضوی در پی اهانت نشریه فرانسوی نوشت: امروزه فریاد عدالتخواهی و صلح به جای جای این کره خاکی رسیده است و همگان هم میدانند که پرچمدار این مبارزه جمهوری اسلامی ایران است؛ نهضتی را که خمینی کبیر (ره) بنیان گذارد، اکنون فرزندان او در حال ادامه‌ی راه پیر خویش هستند تا بتوانند در پایان پرچم مبارزه را به مهدی موعود (عج)، فرزند محمد، تحویل دهند تا اونیز صدق وعده کند و جهانیان را از جور نجات دهد. بی شک این حرکت‌های موهنی که غرب و کشور‌های جهانخوار که اکنون فرانسه درحال تبدیل شدن به بی آبروترینشان نیز هست هیچ تاثیری در عزم و اراده تابعین محمد نخواهد داشت و تنها آن‌ها را مصمم‌تر میکند که راه خود را با قدرت بیشتر نسبت به گذشته ادامه دهند.

حوزه عاشقان ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت یادآور شد: در حالی صحبت از آزادی بیان شده که فرانسه در هفته‌ها و ماه‌های اخیر شاهد اوج گرفتن اعتراض‌های ضد نزادپرستی بوده، آیا مکرون فراموش کرده که هزاران تن از جلیقه زرد‌ها از سال٢٠١٨ تاکنون بدلیل انتقاد از مبانی تفکر سرمایه داری مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته اند، آقای مکرون شما که دم از آزادی بیان می‌زنید آیا به منتقدان جریان هولوکاست هم این آزادی را داده اید؟! در چنین شرایطی سخن گفتن از آزادی بیان از سوی سیاستمداران غربی چیزی جز توهین و تمسخر ازادی نیست؟

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان البرز نیز نوشت: امروز ما فرزندان امام خمینی (ره) و پیروان نائب بر حقش امام خامنه‌ای «حفظه الله» به شما صاحبان اندیشه‌های پوچ و شیطانی می‌گویم، همانطور که در سالیان گذشته حداکثر تلاش خود را برای تخریب اسلام کرده اید و همواره ناکام بوده اید. در آینده نیز با حقیقت عالم روبه رو خواهید شد، موج اسلام خواهی مرز‌ها را در نوردیده و به زودی حکومت شما صاحبان اندیشه‌های شیطانی نیز به پایان خواهد رسید.

دفتر بسیج دانشجویی و بسیج دانشگاه آزاد بافت ضمن محکومیت این اقدام در بیانیه‌ای تاکید کرد: توهین علیه پیامبر رحمت و میلیارد‌ها مسلمان توسط نشریه هتاک فرانسوی “شارلی ابدو” را مکرون می‌گوید آزادی بیان است، اما اگر کسی درباره هولوکاست سوالی کند برخورد جدی با او می‌شود، که روی دیگر لیبرال دموکراسی و جاهلیت مدرن است این رفتار‌های دوگانه هدف اسلام هراسی و تغییر نگاه مسلمین نسبت به نقشه‌های صهیونیسم است و یکبار دیگر قلبوب مسلمانان را به درد آورده است. این گناه نابخشودنی در کارنامه سیاه استعمار غرب و صهیونیسم و علی الخصوص در کشوری که خود داعیه دار آزادی است ثبت گردیده و نمایان گر پوچی ادعا‌های واهی مستکبران و طرفداران صهیونیسم جهانی است.
 
معاونت مطالبه گری و گفتمان سازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان  نیز در بیانیه ای خطاب به سفیر ایران در فرانسه نسبت به توهین نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص) اعلام کردند که انتشار دوباره کاریکاتور پیامبر اکرم ص و توهین به ساحت مقدس ایشان توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو موجی از خشم و عصبانیت مسلمانان عالم را در پی داشته است. آقای سفیر کاملا مشهود است که کشور‌های غربی هراز چند گاهی بصورتی زیرکانه و هدفمند به دنبال تحلیل رفتار و تحرکات مسلمانان در سراسر جهان هستند و سنجش حساسیت آن‌ها به مقدساتشان را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های خود قرار داده اند.
 
اکنون روز‌هایی را سپری میکنیم که بدلیل شیوع ویروس کرونا درجهان بسیاری از مراسمات مذهبی ادیان الهی علی الخصوص دین مبین اسلام به دستور و توصیه‌ی سازمان جهانی بهداشت (WHO) تعطیل شده و یا به صورتی کمرنگ و پراکنده در حال برگزاری میباشند و نمونه‌ی بارز آن تعطیلی مراسم حج است که این موضوع لبخند رضایتی برلبان تمامی دشمنان توحیدی، علی الخصوص دین مبین اسلام، آورده است. صد البته برمسلمانان آگاه و هشیار عالم نقش لابی‌های صهیونیستی و ضد دین درسازمان‌های جهانی و به اصطلاح بی طرف همچون WHO (سازمان جهانی بهداشت) و WTO (سازمان جهانی تجارت) با توجه به سوابق و رفتار‌های خباثت آلود  آن‌ها پوشیده نیست.

نظر شما