شناسهٔ خبر: 42547114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

در مدارس اصل بر آموزش حضوری است - مردم سالاری آنلاين

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری بوده و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -  مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری بوده و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت.
علیرضا نخعی ۲۱ شهریور ماه در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط بازگشایی مدارس در هفته آینده اظهار کرد: اصل بر آموزش حضوری است و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز اولویت ما بر آموزش حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بود.
وی با اشاره به حساسیت این مهم گفت: دانش‌آموزان همه مدارس براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گروه‌های کوچک تقسیم شده و باید نکات بهداشتی را رعایت و همگی از ماسک استفاده کنند.
نخعی اضافه کرد: به رغم ترجیح آموزش حضوری در مناطق و شهرستان‌ها در صورت بروز هرگونه احساس خطر در هر مدرسه‌ای با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و نظارت حوزه سلامت آموزش و پرورش تا برطرف شدن زمینه‌های خطر، آموزش غیرحضوری تاکید می‌شود.
وی افزود: باید مراقبت کرد دانش‌آموزانی که علائم بیماری یا تب دارند در مدارس حضور پیدا نکنند و اولیا در این راستا با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: خانواده‌ها نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند، هیچ الزامی برای حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و عدم حضور غیبت تلقی نمی‌شود.
 
نخعی با تاکید بر اهمیت تداوم جریان آموزش تصریح کرد: باید بدانیم آموزش غیرحضوری از چه طریقی انجام شود و چنانچه دانش‌آموزی دسترسی به شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران نداشته باشد برای او بسته‌های آموزشی ارسال می‌کنیم. 
 
وی با اشاره به نظارت معاونت بهداشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید، زرد و قرمز گفت: در منطقه سفید هم هیچ تضمینی وجود ندارد و آنچه از دستورالعمل‌های بهداشتی دریافت کردیم را باید در منطقه سفید نیز رعایت کنیم و اگر در مدرسه‌ای امکانات کم است امکانات مهیا شود و خانواده‌ها نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند.
 
نخعی با بیان اینکه آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، تاکید کرد: اگر به دنبال کیفیت آموزش در کنار سلامت فرزندان خود هستیم پس آموزش حضوری موثرتر است.
 
وی با اطمینان خاطر به خانواده‌ها از گندزدایی روزانه مدارس گفت: مواد ضدعفونی همچون صدهزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی مدارس تهیه شده که به مرور در اختیار مدارس گذاشته می‌شود و این میزان مواد جوابگوی کل سال تحصیلی است. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت رعایت رفتارهای بهداشتی از سوی همکاران و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت:  به تعداد قابل توجهی ماسک تهیه شده و البته نیاز است والدین نیز ماسک برای فرزندان خود تهیه کنند.
 
وی با بیان اینکه در همه مدارس اصل بر آموزش حضوری است و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت، افزود: مصوبه ستاد کرونا و ابلاغیه ستاد ملی و رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش برای امر آموزش ملاک است و نمی‌توانیم تعطیلی عمومی اعلام کنیم، البته مدارسی که شرایط مناسب برای آموزش حضوری ندارند تا زمانی که بستر لازم را فراهم کنند آموزش در آنها موقتاً غیرحضوری خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما