شناسهٔ خبر: 42507101 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

حمله بر کاروان خودروهای معاون رئیس جمهور افغانستان / ۱۰ نفر کشته و ۲۰ تن زخمی / طالبان مسئولیت حمله را رد کرد+تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقناافغانستان-حمله به کاروان خودروهای معاون اول رئیس‌جمهور افغانستان در کابل تعدادی کشته و زخمی به‌جا گذاشت اما گفته می‌شود که به «امرالله صالح» آسیبی نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ مقامات امنیتی افغان اعلام کردند که یک انفجار در منطقه چهارم امنیتی شهر کابل در چهارراه سابق «تایمنی» رخ داد.

«رضوان مراد» رئیس مطبوعات و روابط عمومی «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور خبرداد که هدف انفجار امرالله صالح بوده اما در این حمله وی آسیبی ندیده است.

همچنین سخنگوی گروه طالبان در افغانستان در پی حمله به کاروان خودرو امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در توئیتی دست داشتن این گروه را در این حمله رد کرد.

«ذبیح الله مجاهد» امروز چهارشنبه در توئیتی نوشت: انفجار امروز کابل هیچ ارتباطی به افراد گروه طالبان ندارد. کاروان خودرو امرالله صالح ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز در منطقه «تایمنی» کابل هدف حمله انفجاری قرار گرفت که در آن شماری از مردم کشته و یا زخمی شدند.

امرالله صالح ساعتی پس از این انفجار در ویدئویی اعلام کرد که انفجار بسیار قوی بود و باعث شد که شیشه خودرو حامل وی ذوب شود و در دست و  صورتش کمی سوختگی ایجاد کند اما وی از این حادثه تروریستی جان سالم به در برده است.

صالح تائید کرد: در اثر این انفجار شماری از محافظان وی زخمی شده و مجروحان به بیمارستان امنیت ملی کابل برای درمان انتقال داده شده اند.

معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان زخمی و کشته شدن تعدادی از مردم عادی و غیرنظامیان را در این انفجار تائید کرد اما گفت که از میزان تلفات و خسارات وارده به مردم اطلاع ندارد. وی از اینکه به مردم در جریان حمله به کاروان خودروهای وی آسیب رسیده، از مردم معذرت خواهی کرد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که در این حمله تاکنون ۱۰ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده و شماری منازل مسکونی و مغازه ها نیز به طور جدی آسیب دیده اند.

دولت پاکستان  نیز با محکوم کردن حمله تروریستی امروز به کاروان معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در کابل ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان از سلامت «امرالله صالح» در این انفجار ابراز خرسندی کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای، حمله تروریستی کابل را به شدت محکوم و نسبت به سوء قصد به جان معاون اول رییس جمهوری افغانستان ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه آمده است: دولت و مردم پاکستان با ابراز همدردی با خانواده قربانیان و آرزوی بهبودی برای زخمی‌ها، از اینکه امرالله صالح از این حمله تروریستی جان سالم بدر برده خرسند هستند.

نظر شما