شناسهٔ خبر: 42505088 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل فرودگاه مهرآباد:

فرودگاه مهرآباد ۱۰ میلیارد تومان برای «کرونا» هزینه‌کرد

تهران- ایرنا- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: از محل درآمدهای فرودگاه برای خرید مواد ضدعفونی کننده و تهیه ماسک و خرید دوربین‌های حرارتی برای تب سنجی مسافران، تاکنون ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

«ابراهیم مرادی» روز چهارشنبه و بعد از بازدید سرزده رییس سازمان هواپیمایی از وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ترمینال‌های این فرودگاه در جمع خبرنگاران با اعلام افزایش هزینه‌های فرودگاه مهرآباد به دلیل کنترل کرونا، گفت: ۱۰ میلیارد تومان فقط هزینه‌های جاری فرودگاه در ۶ ماه گذشته بوده است و ما از هیچ سازمان دولتی برای خرید ارزان مواد ضدعفونی کمکی دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا از وضعیت کنترل کرونا در فرودگاه مهرآباد بازدید می‌کند و اجازه بازید را دارد و به صورت ماهانه و هر دو هفته یکبار برای گرفتن دستورالعمل‌های جدید با ما جلسه دارند.

مدیرعامل فرودگاه مهرآباد ادامه داد: در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و معاینه مسافران شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۳۰ دوربین حرارتی از تولید کننده داخلی خریداری کردیم که ۳ دوربین در فرودگاه مهرآباد نصب شده و فعال است و مسافر از درب ورود مسافر تب‌سنجی انجام می‌شود و سپس مسافر می‌تواند وارد سالن ترانزیت شود.

افزود: ‌سالن‌های ترانزیت هر ۱۲ ساعت، مراکز اداری هر ۷۲ ساعت و مراکز اساسی و آتش‌نشانی هر ۱۲ ساعت ضد عفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: البته پاشیدن مواد ضد عفونی در ساعات کم مسافر انجام می‌شود چون وایتکس و آب ژاول است و نباید به لباس مسافر آسیبی وارد کند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بیان‌کرد: طی قرارداد شرکت فرودگاه‌ها ۱۱ پزشک در ستاد، برج و سالن مهرآباد حضور دارند و کارکنان ما هر روز تب سنجی و غربالگری می‌شوند و پزشک معالج معاینه را انجام می‌دهد.

مرادی گفت: ۹۵ درصد از مسافرانی که وارد سالن می‌شوند ماسک دارند و به ۵ درصدی که ماسک ندارند متذکر می‌شویم اما تاکید می‌کنم که فقط ۹۵ درصد مسافران ماسک می زنند.

وی با بیان اینکه غرفه‌های مواد غذایی در فرودگاه هر روز از نظر رعایت پروتکل‌ها بازبینی می‌شوند، گفت:ما تلاش کردیم که اجتماعی در سالن ترانزیت رخ ندهد و حتی به مسافران گروهی هم تذکر داده‌ایم که از هم فاصله بگیرند.

نظر شما