شناسهٔ خبر: 42507741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فعاليت دوربين‌هاي حرارتي تب سنج در فرودگاه مهرآباد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از فعال بودن دوربین‌های حرارتی تب سنج در این فرودگاه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای ابراهیم مرادی در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از محوطه فرودگاه مهرآباد و هواپیما‌های درحال مسافرگیری این فرودگاه برای بررسی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در جمع خبرنگاران افزود: با هدف مبارزه با کرونا، 3 دوربین حرارتی در سالن‌های ترمینال‌های ورودی فروگاه مهرآباد نصب شده است تا از ورود افراد مشکوک به بیماری جلوگیری شود ضمن اینکه همه محوطه عمومی فرودگاه و سالن‌های مسافری هر 12 ساعت یک بار با مواد استاندارد ضد عفونی می‌شود.
وی اضافه کرد: برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و معاینه مسافران، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران 30 دوربین حرارتی تولید داخل را خریداری کرد که 3 دوربین آن در ترمینال‌های ورودی فرودگاه مهرآباد نصب و فعال شده است.
مرادی گفت: از هنگام ورود مسافر، تب سنجی بصورت دستی یا با دوربین‌های حرارتی کماکان انجام می‌شود و سپس مسافر در صورت عادی بودن دمای بدن می‌تواند وارد سالن ترانزیت فرودگاه شود.
وی افزود: اگر مسافری دمای بالاتر از حد طبیعی داشته باشد توسط عوامل اورژانس معاینه مجدد خواهد شد و در صورت تایید عوامل اورژانس و در مرحله بعد توسط پزشکان مقیم مستقر معاینه شده و در صورت نیاز، به بیمارستان منتقل خواهد شد و اجازه ورود به ترمینال ندارد.
مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ادامه داد: سالن‌های ترانزیت فرودگاه هر 12 ساعت یک بار با مواد استاندارد و همچنین مراکز اداری ما هر 72 ساعت یک بار بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضد عفونی می‌شوند و مراکز اساسی نظیر برج مراقبت با وجود نبود مراجعه مردم به آن بخاطر حساسیت بالا و آتش نشانی فرودگاه نیز هر 12 ساعت یک بار ضد عفونی می‌شوند.
مرادی گفت: دستورالعمل تهیه مواد ضد عفونی مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت است و آزمایشگاه علوم پزشکی تهران نیز غلظت و کیفیت مواد ضد عفونی را تائید کرده است، اما تلاش می‌کنیم ضد عفونی محیط در ساعات کم مسافر انجام شود تا مواد ضد عفونی که ترکیبی از آب ژاول است به لباس مسافران آسیبی وارد نکند لذا این که عده‌ای می‌گویند ما ضد عفونی شدن را ندیده ایم امر درستی نیست.
مرادی افزود: بر اساس قرارداد، 11 پزشک در ستاد، برج و سالن مهرآباد حضور دارند و کارکنان ما هر روز تب سنجی و غربالگری می‌شوند و پزشک معالج معاینه را انجام می‌دهد.
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فرودگاه از سوی مسافران نیز گفت: خوشبختانه 95 درصد مسافرانی که وارد سالن می‌شوند ماسک دارند و به 5 درصدی که ماسک ندارند متذکر می‌شویم که در معدودی موارد با پرخاش مسافران مواجه می‌شویم، اما بقیه مسافران از نظارت جدی بر این موارد تشکر می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: همچنین غرفه‌های مواد غذایی فرودگاه نیز هر روز از نظر رعایت نکات بهداشتی بازبینی می‌شوند.

نظر شما