شناسهٔ خبر: 4245416 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

اوج وحشت رژیم صهیونیستی از توافق هسته ای؛

نشریه‌صهیونیستی:از مذاکرات جاسوسی کرده‌ایم

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته ای ایران و غرب ، اذعان کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی چگونه از جدی شدن احتمال توافق هسته ای به وحشت افتاده است.

صاحب‌خبر -
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی به جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات هسته ای ایران و غرب ، اذعان کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی چگونه از جدی شدن احتمال توافق هسته ای به وحشت افتاده است.

جروزالم پست روز سه شنبه به نقل از نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال، گزارش داد : اسراییل نه تنها از طرف های گروه 1+5 مذاکره کننده باایران جاسوسی می کرده بلکه با گزینشی عمل کردن با اطلاعاتی که از طریق تلاش های جاسوسی خود بدست می آورد، منجر به برانگیختن مخالفان توافق هسته ای درمیان اعضای کنگره شده، دولت آمریکا را خشمگین ساخته است.

جروزالم پست نوشت: مقام های اسراییلی به این واقعیت که دوطرف – ایران و آمریکا در جریان مذاکرات هسته ای ، در آستانه آنچه که آنها آن را یک 'توافق بد' می خوانند، وقوف یافتند.

بنابراین گزارش، جاسوسی اسراییل از مذاکرات – ایران و آمریکا – بعنوان بخشی از تلاش مبارزاتی نتانیاهو برای ایجاد یک دعوی عمومی برعلیه چنین توافقی بود.

یک مقام آگاه به مذاکرات هسته ای که در این گزارش نامی از وی برده نشد دراین باره گفت: جاسوسی کردن آمریکا و اسراییل از یکدیگر یک مقوله است و ربودن اسرار محرمانه آمریکا توسط اسراییل و دراختیار گذاشتن آنها نزد نمایندگان کنگره به منظور زیر سوال بردن دیپلماسی آمریکا، مقوله دیگری است.

بر اساس این گزارش، هرچند که واشنگتن و تل آویو دو متحد به شمار می روند اما به جاسوسی ازیکدیگر شهره هستند.

جروزالم پست گزارش داد: آژانس های جاسوسی آمریکا ارتباطاتی را بین مقامات اسراییلی ره گیری کردند که در آنها برخی از اطلاعات را در میان می گذراند که این اطلاعات تنها می تواند از طریق جاسوسی از مذاکرات محرمانه آمریکا با طرف ایرانی به دست آمده باشد.

این درحالی است که طرف اسراییلی جاسوسی از مذاکره کنندگان آمریکایی را تکذیب کرده و اصرار می کند که تلاش های جاسوسی تنها متوجه طرف ایرانی بوده است.

جروزالم پست نوشت که ماه گذشته دولت اوباما، اسراییل را به انتخاب گزینشی اطلاعات – که در زمینه مذاکرات هسته ای – در اختیارش قرار گرفته بود، به منظور تشویش اذهان عمومی در زمینه مذاکرات هسته ای ایران، متهم کرد.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به این رفتار رژیم صهیونیستی گفته بود: آنچه از اسراییل می شنوید ترسیم صحیحی از مذاکرات هسته ای نیست، جزییات مذاکرات محرمانه بوده و در پشت درهای بسته باقی می ماند.

جروزالم پست همچنین نوشت: به گفته یک مقام رسمی آمریکا، اسراییل در صدر فهرست کشورهایی قرار دارد که بطور خصمانه ای از آمریکا جاسوسی می کند، امری که تل آویو به شدت آنرا نفی می کند.

نظر شما