شناسهٔ خبر: 4242191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران خبر داد

خدمت‌رسانی هلال‌احمر مازندران به 105 هزار گردشگر نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از خدمت‌رسانی این نهاد به بیش از 105 هزار نفر گردشگر نوروزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر مازندران، مهدی ولی‌پور در بازدید از پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی مرحوم ساداتی میاندورود با گرامی‌داشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام سید رسول ساداتی جانشین فقید نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان، گفت: مرحوم ساداتی از اعضای مخلص و بسیار تاثیرگذار جمعیت هلال‌احمر استان بود که منشا خدمات بسیاری برای این جمعیت بود.

وی افزود: از تأکیدات مستمر ایشان رعایت اخلاق و تواضع در خدمت به هم‌نوعان بود که این مهم یک ضرورت و اصل در فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر به شمار می‌رود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران با اشاره به پوشش امدادی 176 حادثه از آغاز طرح نوروزی هلال‌احمر استان، بیان داشت: ارائه خدمات امدادی لازم به 48 سانحه جاده‌ای، دو حادثه کوهستان، 19 فقره حوادث متفرقه و 107 فقره فوریت‌های امدادی مراجعان به پایگاه‌های امدادی از جمله خدمات ارائه شده امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان بوده است.

وی افزود: ارائه خدمات امدادی لازم به یک‌هزار و 743 مصدوم، ارائه خدمات درمان سرپایی به یک‌هزار و 701 نفر، اسکان اضطراری 298 نفر و انتقال 42 مصدوم به مراکز درمانی از دیگر خدمات نجات‌گران هلال‌احمر استان بوده است.

ولی‌پور تصریح کرد: در این عملیات‌ها یک‌هزار و 128 نفر در قالب 308 تیم امدادی با به‌کارگیری 78 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: در طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی نیز تاکنون 105 هزار و 772 نفر از مسافران با مراجعه به پست‌ها خدمات لازم را دریافت کردند.

به گفته این مسئول، یک‌هزار و 36 نفر با مراجعه به ایستگاه‌های سلامت، یک‌هزار و 489 نفر با مراجعه به خیمه‌های نماز، یک‌هزار و 246 نفر با مراجعه به فضای دوست‌دار کودک و 326 نفر با مراجعه به ایستگاه‌های طرح داوطلب‌یار خدمات مورد نیاز را دریافت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران اظهار کرد: تاکنون بیش از 107 بسته فرهنگی و بروشور اطلاع‌رسانی بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی در پایان توضیح داد: 638 نفر عضو جوان و 56 نفر عضو داوطلب برای ارائه خدمات در پست‌های ایمنی و سلامت مشارکت داشتند.

انتهای پیام/86018/ذ/ظ1004

نظر شما