شناسهٔ خبر: 4240560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ماری هارف:

در پی توافق با ایرانیم/ ۵+۱ متحد است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات هسته ای ایران گفت: ۵+۱ در مذاکرات از اتحاد لازم برخوردار است و هیچ یک از کشورهای عضو نمی توانند قراردادی را امضاء کنند که معیارهای معتبر، فراگیر، بلندمدت و با قابلیت راستی آزمایی را شامل نشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «ماری هارف» در نشست خبری درباره سفر هیئتی از رژیم صهیونیستی به فرانسه و اثرگذاری احتمالی آن بر مذاکرات هسته ای با ایران گفت: لازم است جان کری، وزیر امور خارجه (آمریکا) و من بر این موضوع تاکید کنیم که گروه 5+1 در دستیابی به هدفش که همانا جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی است، متحدیم.

 

وی افزود: هیچ یک از این کشورها نمی توانند قراردادی را امضاء کنند که معیارهای معتبر، فراگیر، بلندمدت و با قابلیت راستی آزمایی را شامل نشود. رئیس جمهور (اوباما) این فرصت را دارد که روز جمعه با اولاند، رئیس جمهور فرانسه، در این زمینه صحبت کند. رئیس جمهور اولاند با رئیس جمهور اوباما با نوع توافقی که پیگیر آن هستیم هم نظرند. ما مطمئنیم که می توانیم به اتحاد لازم برای این مذاکرات که موضوع مهمی است، حفظ کنیم.


سخنگوی دستگاه سیاست خارجی آمریکا گفت: ما بر روی آنچه در واقعیت در مذاکرات روی می دهد، تمرکز کرده ایم و در پی دستیابی به توافقیم.

نظر شما