شناسهٔ خبر: 42384342 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

بایدن خواستار محاکمه ماموران پلیس در ارتباط با تیراندازی‌ها شد

جو بایدن خواستار طرح اتهام علیه ماموران پلیسی شده که مسؤول تیراندازی به دو شهروند سیاهپوست، جیکوب بلیک و بریانا تیلور هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا، در سخنانی در ایالت دلوور نگفت دقیقا چه اتهاماتی باید علیه ماموران طرح شود.

این در حالی است که این تیراندازی‌ها به اعتراضات عدالت نژادی در سراسر آمریکا دامن زده است.

او پس از آن صحبت می‌کرد که معلوم شد کمپین او در ماه اوت از نظر جمع آوری کمک رکورد زده است.

معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا در دولت باراک اوباما در نظرسنجی‌ها از رقیب خود دونالد ترامپ پیش بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، بلیک، ۲۹ ساله، در جریان بازداشت روز ۲۳ اوت در شهر کنوشا در ویسکانسین از پشت هفت بار تیر خورد و فلج شد.

تاکنون اقدامی علیه مامور ضارب صورت نگرفته است اما تحقیقات توسط دادستانی ویسکانسین و وزارت دادگستری آمریکا در این مورد در جریان است.

خانم تیلور، ۲۶ ساله، روز ۱۳ مارس در جریان یک عملیات مبارزه با مواد مخدر در لوئیویل کنتاکی در خانه‌اش به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

یکی از ماموران در آن تیراندازی درحال اخراج است و دو مامور دیگر به مرخصی اداری فرستاده شده‌اند تا نتیجه تحقیقات مشخص شود.

بایدن در پایان هفته همچنین به فرد مسلحی اشاره کرد که به گزارش رسانه‌های آمریکا یک فعال چپ افراطی است که در پایان هفته قبل یک هوادار راست‌گرای ترامپ را در خیابانی در شهر پورتلند اورگان به ضرب گلوله کشت.

او بدون اشاره به طرح اتهامات در مورد آن قتل گفت: "در مورد آنها باید تحقیق شود و هر اقدامی لازم است باید صورت گیرد. نظام قضایی باید کارش را بکند. باید مطمئن شویم عدالت اجرا می‌شود."

نامزد حزب دموکرات در انتخابات سوم نوامبر قرار است به زودی به شهر کنوشا سفر کند و گفته که می‌خواهد به "شفای" این شهر که بعد از تیراندازی به جیکوب بلیک شاهد چند روز اعتراضات خشن بود، کمک کند.

او با اعضای خانواده بلیک دیدار خواهد کرد.

ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که نامزد جمهوری خواهان در انتخابات است در جریان سفر روز سه شنبه به کنوشا با خانواده بلیک دیدار نکرد و دلیل آن را داشتن برنامه‌هایی برای دیدار وکلا با بستگان بلیک عنوان کرد.

چهار سال پیش هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در جریان مبارزات انتخاباتی به ویسکانسین سر نزد و معلوم شد که این ایالت نقشی محوری در پیروزی آن سال ترامپ داشت.

ترامپ در بازدید روز چهارشنبه از کارولینای شمالی بار دیگر با شدت درباره "اوباش خشن" در تظاهرات علیه پلیس صحبت کرد.

پیشتر کمپین بایدن اعلام کرده بود، در ماه اوت موفق به جمع آوری ۳۶۴ میلیون دلار کمک شده که بیش از رقمی است که او و ترامپ در ماه قبل جمع کرده بودند.

او ۴۵ میلیون دلار را صرف یک آگهی خواهد کرد تا این ادعا را رد کند که مقابل اغتشاشگران و غارتگران نخواهد ایستاد.

بایدن در نظرسنجی‌های ملی از ترامپ پیش است. البته پیشتازی او در شماری از ایالات کلیدی که نتیجه انتخابات را تعیین می‌کنند کمتر است.

از جمله یک نظرسنجی تازه در پنسیلوانیا توسط دانشگاه مانموت در روز چهارشنبه نشان داد که پیشتازی او در این ایالت از ۱۰ درصد در ماه ژوئیه به سه درصد کاهش یافته است.

نظر شما