شناسهٔ خبر: 42374246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سرگزی:

اقدام توهین آمیز نشریه شارلی ابدو یک تروریسم رسانه‌ای است

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو باید تحت پیگرد سازمان های بین المللی قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) در هفته نامه فرانسوی "شارلی ابدو" گفت: دشمنان اسلام در برهه‌های زمانی مختلف به دنبال این بودند که تصویر نامناسبی از اسلام ناب محمدی(ص) در جای جای مختلف دنیا به تصویر بکشند.

وی با اشاره به موضوع آزادی بیان که مکرون در دفاع از این نشریه مطرح کرده است،ادامه داد: توهین به ارزش‌ها و اعتقادات پیروان ادیان و پیامبران بزرگ الهی و اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر بزرگ اسلام ،سواستفاده از موضوع آزادی بیان است.

عضوهیات رئیسه فراکسیون حقوقی و پیشبرد قوانین مجلس یازدهم، در ادامه مطرح کرد: توهین به مقدسات نشان از ضعف غربی ها است و نشان‌دهنده ناتوانی آنها برای اینکه بتوانند تفکرات الحاقی خودشان را بر جریان آحاد مردم دنیا غلبه بدهند.

سرگزی با بیان اینکه مردم دنیا روز به روز گرایش به اسلام پیدا می کنند ، تاکید کرد: پیروان دین اسلام هر روز بیشتر می‌شود و آنها با این اقدامات خودشان می‌خواهند جهت را تغییر دهند؛ از گرویدن انسان‌های آزاده به دین مبین اسلام ،جلوگیری کنند و مانع شوند. 

 

محمد سرگزی

 

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند،هامون و نیمروز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  عقبه اقدامات اسلام هراسی جریان های صهیونیستی است، ادامه داد: جریانات اسلام ستیز هر چند وقت یکبار از این اقدامات انجام می دهند و البته مردم دنیا هم آگاه هستند.

رئیس فراکسیون حقوق بشر مجلس با بیان اینکه اقدامات توهین آمیز مانند این نشریه فرانسوی باید تحت پیگرد سازمان های بین المللی قرار گیرد، تصریح کرد: به نظر من دستگاه قضایی در جمهوری اسلامی ایران حتماً باید از این نشریه اعلام جرم کند؛ ما صلاحیت رسیدگی به جرایم اینچنینی را داریم .حتی در مواقعی که نقص قانون داریم ،می‌توانیم قوانین لازم را وضع کنیم تا نسبت به اقدامات اینچنینی واکنش حقوقی مناسبی را انجام دهیم.

عضوکمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: دشمنان اسلام همیشه به دنبال تفرقه و جدایی بین کشورهای اسلامی بوده اند و اگر آنها احساس ‌کنند که این تفرقه در گذر زمان در حال بیشتر شدن است؛اقدامات این چنینی را بیشتر انجام می‌دهند که مانع توسعه و گسترش دین مبین اسلام در دنیا شوند. 

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام نشریه شارلی ابدو یک تروریسم رسانه‌ای است، خاطرنشان کرد: بازنشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر اکرم(ص) اقدامی خصومت آمیز و  مغایر با اصول و مبانی اولیه مناسبات جهانی است، اهانت و توهین به آموزه‌ها و ارزش‌های ادیان و پیامبران بزرگ الهی به عنوان مبشران اخلاق ،‌صلح وعدالت در جامعه انسانی از هیچ دیدگاهی پذیرفتنی نیست./

پایان پیام

نظر شما