شناسهٔ خبر: 42354117 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

اهانت مجدد نشریه شارلی‌ ابدو به پیامبر اکرم (ص)

ابنا

نشریه شارلی‌ ابدو بار دیگر تصاویر موهن به پیامبر اکرم (ص) را منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ نشریه فرانسوی شارلی‌ ابدو در یک گستاخی جدید بار دیگر کاریکاتورهای جنجالی موهن به پیامبر اکرم (ص) را بازنشر کرد.

نگارنده سرمقاله این هفته نشریه شارلی ابدو با بازنشر این کاریکاتورهای موهن نوشت که این تصاویر به تاریخ تعلق دارد، و تاریخ را نه می‌توان دوباره نوشت و نه پاک کرد.

نشریه شارلی‌ابدو این مسئله را روز سه شنبه 11 شهریور 1399 اعلام کرده، یک روز قبل از آنکه 13 مرد و زن در دادگاهی در فرانسه به بهانه حمله به دفتر این نشریه در سال ۲۰۱۵ مورد محاکمه قرار گیرند.

نسخه الکترونیکی شماره جدید شارلی ابدو که کاریکاتور‌هایی موهن به پیامبر اسلام روی جلد آن نقش بسته، از ظهر روز سه‌شنبه 11 شهریور 1399 در دسترس قرار گرفت، نسخه کاغذی جدید این مجله نیز روز چهارشنبه توزیع می‌شود.

دوازده کاریکاتور توهین آمیز از پیامبر اسلام (ص) اولین بار در سال 2005 میلادی در یک روزنامه دانمارکی منتشر شد و مجله شارلی ابدو این کاریکاتور‌ها را برای اولین بار در سال 2006 منتشر کرد.

در شماره جدید شارلی ابدو کاریکاتوری که ژان کابو از رسول اکرم(ص) کشیده بود نیز در کنار کاریکاتور‌های دیگر موهن به پیامبر اسلام و با تیتر «همه‌اش برای این!» روی جلد مجله منتشر شد.

این در حالی است که در واکنش به انتشار این کاریکاتورهای جنجالی و موهن در ژانویه 2015 در نشریه شارلی ابدو، دفتر این نشریه مورد حمله مهاجمان قرار گرفت که در آن 17 تن کشته شدند که 12 تن از آنها از جمله ژان کابو از کارکنان این نشریه بودند.

...........................
پایان پیام/ 268

نظر شما