شناسهٔ خبر: 42365209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

معاون عمرانی وزیر کشور :

تصویب افزایش حقوق کارکنان شهرداریها بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ضمن اعلام جزييات مصوبه هيات وزيران در زمينه افزایش حقوق کارکنان شهرداریها و شهرداران، تصويب اين موضوع را بیانگر اهمیت کارآمدی مدیریت شهری برای دولت عنوان و ابراز امیدواری نمود که این مصوبه زمینه انگیزه بیشتر و دلگرمی شهرداران و کارکنان خدوم شهرداریها و تامين آتيه آنها را فراهم نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت کشور،  مهدی جمالی نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: از آنجایی که نیروی انسانی در شهرداریها عامل اصلی و تاثیرگذار در توسعه شهر، اداره مطلوب شهر، پاسخ به انتظارات مردم، تامین درآمدهای پایدار و ... محسوب می شود، لذا فراهم نمودن افزایش بهره وری نیروی انسانی با توانمندسازی منابع انسانی و کارکنان موجود در شهرداریها حائز اهمیت می باشد و یکی از اولویتهای اصلی حوزه کاری وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سالهای اخیر سعی و تلاش برای رفع مشکلات چندین ساله منابع انسانی شهرداریها بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهم و اساسی در این عرصه، ترمیم حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها بود، افزود: با اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش هایی که برای حقوق و مزایای کارکنان دستگاههای دولتی از سال ۸۸ به بعد صورت پذیرفته، برای کارکنان شهرداریها لحاط نشده و آنها از این مزایا بهره مند نشده اند.

جمالی نژاد در ادامه اظهار کرد: از این رو با پیگیری های مکرر وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در سال های ۹۷ و ۹۸ دو پیشنهاد اصلاح آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران و اصلاح فوق العاده جذب و بهبود حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها تقدیم دولت شد.

وی ادامه داد: دولت محترم در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال ۹۸ با افزایش۳۰درصدی فوق العاده جذب شهرداران و کارکنان شهرداریها موافقت نمود، لیکن با توجه به بررسی های به عمل آمده مشخص شد که با افزایش حقوق کارکنان دستگاههای دولتی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شکاف میان حقوق و مزایای کارکنان شهرداریها و دستگاههای دولتی مجدداً افزایش یافته است.

جمالی نژاد افزود: از اینرو با توجه به اهمیت موضوع، در انتهای سال ۹۸ پیشنهادهای جدید مبنی بر افزایش فوق العاده جذب، برقراری فوق العاده خاص و افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محروميت از تسهيلات زندگي و محل خدمت شهرداران و کارکنان شهرداریها به سازمان امور اداری و استخدامی کشور منعکس و این موضوعات در جلسات مکرر کارشناسی و مدیریتی بررسی و سپس در شورای حقوق و دستمزد با اصلاحاتی به  تایید رسید.

وي در ادامه اظهار كرد: در مصوبه هيات وزيران، سقف فوق العاده جذب مورد عمل كاركنان شهرداري هاي سراسر كشور و شهرداران، "به استثناي شهرداري تهران"، تعيين شده است و بر اساس آن سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداري هاي با درجات يك، دو و سه ۱۶۵ درصد و كاركنان اين شهرداري ها ۱۶۰ درصد افزايش مي يابد.

جمالی نژاد افزود: سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداري هاي داراي درجه چهار ۱۷۰ درصد و كاركنان آن ۱۶۵ درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه پنج ۱۷۵ درصد و كاركنان آن ۱۷۰ درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه شش ۱۸۰ درصد و كاركنان آن ۱۷۵درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه هفت ۱۸۵ درصد و كاركنان آن ۱۸۰ درصد افزايش مي يابد.

رييس سازمان شهرداری ها و دهياري هاي كشور ادامه داد: همچنين سقف فوق العاده جذب شهرداران شهرداري هاي داراي درجه هشت ۱۹۰ درصد و كاركنان آن ۱۸۵ درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه نه ۱۹۵ درصد و كاركنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه ده ۲۰۰ درصد و كاركنان آن ۱۹۰ درصد، شهرداران شهرداري هاي داراي درجه يازده ۲۰۵ درصد و كاركنان آن ۱۹۵ درصد و شهرداران شهرداري هاي داراي درجه دوازده ۲۱۰ درصد و كاركنان آن ۱۹۵درصد افزايش مي يابد.

جمالي نژاد اضافه كرد: سقف فوق العاده جذب رييس اداره در تمامي شهرداري ها ۱۵۸درصد، كارشناس در تمامي شهرداري ها ۱۴۸درصد و ساير مشاغل در شهرداريها ۱۲۸درصد افزايش مي يابد و سقف فوق العاده جذب مديركل و مديران منطقه در شهرداري هاي داراي درجات هشت تا دوازده ۱۷۸درصد و معاون مديركل و مديريت ها در شهرداري هاي داراي درجات هفت تا دوازده ۱۶۸درصد افزايش مي يابد.

وي ياداور شد: فوق العاده جذب مورد عمل كاركنان شهرداري تهران به ميزان حداكثر۳۰درصد پس از اعمال افزايش موضوع تصويب نامه شماره  ۱۵۱۳۳۹/ت ۵۷۴۴۲ه مورخ ۱۳۹۸.۱۱.۲۷ افزايش مي يابد.

وي همچنين اظهار كرد: مبناي محاسبه فوق العاده جذب شهرداران، موضوع بند(الف) ماده(۲) آيين نامه حقوق ومزاياي شهرداران موضوع تصويب نامه شماره ۳۵۱/ت ۱۱۱ ه مورخ ۱۳۷۰.۴.۱ با اصلاحات بعدي آن، از "حقوق مبنا و فوق العاده شغل" به "حقوق، فوق العاده شغل و تفاوت تطبيق حداقل حقوق" اصلاح  مي شود.

رييس سازمان شهرداي ها و دهياري هاي كشور همچنين اعلام كرد: به موجب مصوبه اخير هيات وزيران، برقراري فوق العاده خاص به كاركنان رسمي و پيماني شهرداري ها و شهرداران، به استثناي شهرداري تهران، تا سقف ۲۰ درصد مجموع "حقوق و فوق العاده شغل و فوق العاده جذب" با تاييد وزير كشور مجاز است.

جمالي نژاد اضافه كرد: به موجب تبصره ماده فوق الذكر، كاركنان پيماني كه از فوق العاده مخصوص استفاده مي كنند، مجازند صرفا از "افزايش فوق العاده جذب و فوق العاده خاص" موضوع اين تصويبنامه يا "فوق العاده مخصوص" براساس ضوابط قبلي استفاده كنند و استفاده توامان از افزايش هاي موضوع اين تصويب نامه و فوق العاده مخصوص مجاز نيست.

وي افزود: فوق العاده هاي سه گانه موضوع بندهاي (ب)، (پ) و (ت) ماده (۳۹) قانون استخدام كشوري موضوع تصويبنامه شماره ۷۱۱۳/ ت ۱۵۰۳۲ ه مورخ ۱۳۷۴.۶.۱۱ شامل فوق العاده بدي آب و هوا، محروميت از تسهيلات زندگي و محل خدمت براي كاركنان شهرداري ها و شهرداران به ميزان ۱۰۰ درصد افزايش مي يابد.

وي اضافه كرد: به موجب مصوبه هيات وزيران، اعتبار موردنياز افزايش هاي موضوع اين تصويب نامه از محل اعتبارات پيش بيني شده از محل منابع داخلي شهرداري هاي مربوط تامين مي شود.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور از همکاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی و همکارانشان در تدوین و تصویب این مصوبه تشکر و قدردانی نمود.

برچسب‌ها:

نظر شما