شناسهٔ خبر: 42349070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خبر داد:

وجود ۹ هزار معتاد متجاهر در خراسان رضوی/ جمع آوری معتادان تا قبل از شروع سرما

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: معتادان متجاهر مخصوصا زنان و کودکان، تا قبل از شروع سرما از خیابان‌ها در خراسان رضوی جمع آوری می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدحسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک‌بودن فصل سرما و پیش‌بینی موج سوم کرونا و آسیب‌پذیری بیشتر زنان و کودکان، معتادان متجاهر در خراسان رضوی جمع آوری می شوند.

وی با بیان اینکه این افراد نیز انسان هستند و باید کرامت انسانی‌شان حفظ شود، افزود: هر کدام از این افراد به دلایل مختلف به دام اعتیاد افتاده‌اند، از جامعه و خانواده طرد شده‌اند و نوع زندگی‌شان مناسب نیست،اغلب کارتن‌خواب‌ها، معتاد متجاهر هستند و متاسفانه ۹ هزار معتاد متجاهر در استان خراسان رضوی داریم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی ادامه داد: پس از جمع‌آوری این افراد باید مکان‌هایی برای نگهداری‌شان وجود داشته باشد و بحث درمان‌شان مهم‌تر از بقیه موارد است تا پروسه درمان طی شود.

صالحی بیان کرد: ما تا ظرفیت پارسال برای جمع آوری معتادان، حدود یک هزار و ۸۰۰  نفر بود و افزایش ظرفیت موقتی در ۱۱ مرکز داشتیم که حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را شامل می‌شد.

نظر شما