شناسهٔ خبر: 41035666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صالحی خبر داد:

مبتلا شدن حداقل ۶ نفر از معتادان متجاهر به ویروس کرونا در مشهد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: از هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر جمع‌آوری شده در مشهد طی سه ماه گذشته دستکم ۶ نفر به طور قطعی به بیماری کرونا مبتلا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین صالحی در این خصوص افزود: ممکن است برخی معتادان متجاهر که در طرح ساماندهی معتادان جمع آوری شده‌اند طی دوره ۱۴ روزه قرنطینه مبتلا به کووید ۱۹ بوده و این بیماری را گذرانده‌اند و افرادی که بیمار و مبتلا باقی مانده‌اند به مراکز ویژه منتقل شده و آزمایش کرونا داده‌اند.

وی ادامه داد: در بدو ورود معتادان متجاهر به مراکز جمع‌آوری معتادان، تست اختصاصی کرونا از آنان گرفته نمی‌شود اما غربالگری اولیه و بالینی آنها انجام می‌شود که در صورت مشاهده بیماری به مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: اینکه گفته می‌شود معتادان به خاطر مصرف مواد مخدر دچار بیماری کرونا نمی‌شوند و نسبت به این بیماری ایمن هستند، صحت ندارد و این ادعا بر اساس آزمایش‌ها و آمار به طور قطعی رد شده است.

وی همچنین کاهش سن اعتیاد، گرایش به مواد مخدر صنعتی و افزاش اعتیاد میان بانوان را سه چالش عمده در مبارزه با اعتیاد دانست و افزود: برای پیشگیری از اعتیاد باید ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های متولی را تجمیع کرد.

نظر شما