شناسهٔ خبر: 42329188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عضو پارلمان عراق: سلاح مقاومت سلاح مردم برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی است

عضو پارلمان عراق گفت که سلاح مقاومت در عراق سلاح قانونی ملت برای اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ثامر ذیبان» عضو فراکسیون پارلمانی الصادقون در پارلمان عراق گفت به جای اینکه بر سر سلاح مقاومت در عراق بحث شود باید به هرج و مرج ناشی از  حملات رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی پایان داده شود.

 عضو پارلمان عراق در بیانیه‌ای گفت: «سلاح مقاومت سلاح ملت عراق است که باید از آن در دست مقاومت حفاظت شود تا با آن نظامیان اشغالگر آمریکایی و اذناب آن را از عراق بیرون کرد».

ذیبان گفت: «جای تعجب است عده‌ای که از سلاح غیرقانونی حرف می‌زنند در برابر حملات رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه به مواضع امنیتی و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر سکوت می‌کنند».

عضو پارلمان عراق گفت:« الحشد الشعبی با فتوای مرجعیت و به منظور حفاظت از مردم ما در برابر تروریست‌های داعش تشکیل شد و تا زمانی که تجاوز و تهدید خارجی علیه عراق ادامه داشته باشد باید از این سلاح محافظت کنیم، زیرا سلاح ملت عراق است».

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور و یک قانون مصوب شد که ارتش تروریستی آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.

انتهای پیام/.

نظر شما