شناسهٔ خبر: 42318942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پایان مرمت بافت تاریخی میامی

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از پایان مرمت بافت تاریخی میامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سیدمحمدصادق رضویان اظهار کرد: مرمت بافت تاریخی میامی شامل برچیدن کف ناهمگون با بافت تاریخی، اجرای آجرفرش و آزادسازی اطراف درختان کهن‌سال چنار که در فهرست آثار طبیعی ثبت شدند و اجرای سیم‌گل و کاه‌گل بدنه انجام شد.

او گفت: مرمت بافت تاریخی میامی واقع در حریم درجه یک کاروانسرا با انجام مرمت و حفاظت از آثار ارزشمندی ازجمله کاروانسرای شاه‌عباسی، سم‌پاشی و جمع‌آوری علف‌های هرز بام کاروانسرای تاریخی میامی، مرمت مسجد آقایان، آب‌انبار عمارت، عمارت آقایان، حمام آقایان و تعدادی ساباط و دالان انجام شد.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی تصریح کرد: مرمت‌های انجام شده در فرهنگ‌سازی و ترغیب شهروندان در زمینه حفاظت از آثار تاریخی و طبیعی مؤثر بوده است.

رضویان هدف از مرمت بافت تاریخی میامی را حفاظت از آثار ارزشمند و بافت تاریخی عنوان کرد و گفت: این شهرستان ۵۸ اثر ثبت شده در فهرست میراث تاریخی کشور دارد.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف گردشگری است و بزرگ‌ترین مجموعه کاروانسرای ایران در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

نظر شما