شناسهٔ خبر: 35849555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث ملی

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی گفت: مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شدند.

صاحب‌خبر -

محمدصادق رضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار کرد: مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی شهرستان میامی در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شدند و این درختان در فاصله کمی از آب‌انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی‌عصر (عج) واقع شده‌اند.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی بیان کرد: این درختان به شماره 545 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده‌اند.

رضویان افزود: از دیرباز در کوچه باغ‌های کنار جوی‌های آب درختانی را می‌کاشتند تا هم‌ محلی برای استراحت عابران و ساکنان باشد، هم آبی که جذب زمین می‌شود، بیهوده تلف نشود؛ از این رو معمولاً درختانی که به آب فراوان برای رشد نیاز داشتند، مانند درخت چنار، توت و ... کاشته می‌شد.

وی اضافه کرد: این درختان در باور عمومی مردم شهر میامی دارای قدمت 200 تا 300 ساله بر اساس سوابق هستند.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی افزود: این درختان کهنسال با تنه‌ای قطور و استوار و شاخه گشوده، جلوه خاصی در بافت تاریخی شهر ایجاد کره‌اند و از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

انتهای پیام/2568/س/

نظر شما